FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja!
Jag har köpt en Eaton Powerware 5115 1400VA Line-interactive UPS. Har kopplat in batteriet och stoppat in strömsladden. När jag trycker på On, så går den igång i tre sekunder för att sedan dö. Däremot om jag håller in startknappen i två sekunder för att starta med batteriet så fungerar det utmärkt! Måste Upsen ha någon kommunikation med server för att ens starta i normalt läge? Är den bara trasig? Jag har ingen ledig port över så jag frågar här innan jag börjar slita ur annat :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur menar du att den dör? Har du något inkopplat på den? Du har inte för mycket inkopplat på den?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Den stängs bara av efter två-tre sekunder. Nix, den går varken igång med server inkopplad eller utan någots alls inkopplat!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Provat läsa manualen?
Normalt brukar många UPS gå igång på helt på batteridrift vid uppstart för en liten självtest och sedan slå om. Så om batteri inte är laddat helt ännu så kan det säkert vara så att den hinner dö. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det visade sig att den var trasig. Jag gjorde en felanmälan igår, idag kom en ny till kontoret. Vilken service av Eaton!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|