Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fax-Spam

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-11, 19:19 #1
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Jag får runt 10 reklamfax från olika företag varje vecka med alltifrån billiga gummibåtar till avancerade aircondition och paraplyställ. Varje gång har jag ringt upp företaget och frågat vart dom har fått tag på mitt nummer och varför dom skickar denna obeställda skit till mig.

Inget av företagen vet eller säger att dom inte vet vem/vilka man skall kontakta för att bli av med denna skit, idag när tredje reklafaxet för dagen kom så tröttnade jag rejält eftersom färgen dessutom tog slut i faxen...

Hur i hel...e skall man få reda på vilken lista man står med på och hur skall man kunna ta sig ur.
Det kommer alltid från dolt nummer utan faxnummer på pappret, det enda som står så är det ett Ref.no som är olika på alla fax. 1718, 1727 och 1732 idag.

Jag har säkert ringt upp runt 50 företag som har tagit bort mitt nummer men det känns ju om jag finns med på ytterligare 1000 listor.

Funderar på om jag skall borja faxa iväg hårdporr-reklam till företagen som jag får detta ifrån... h34r:

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-11, 19:41 #2
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Inget av företagen vet eller säger att dom inte vet vem/vilka man skall kontakta för att bli av med denna skit, idag när tredje reklafaxet för dagen kom så tröttnade jag rejält eftersom färgen dessutom tog slut i faxen...
Det löser inte ditt spamproblem men du kanske borde sluta med pappersfax? Digitalt är långt bättre både på mottagande och sändande sida om du nu måste ha fax.
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Hur i hel...e skall man få reda på vilken lista man står med på och hur skall man kunna ta sig ur.
Det kommer alltid från dolt nummer utan faxnummer på pappret, det enda som står så är det ett Ref.no som är olika på alla fax. 1718, 1727 och 1732 idag.
Jag har säkert ringt upp runt 50 företag som har tagit bort mitt nummer men det känns ju om jag finns med på ytterligare 1000 listor.
Funderar på om jag skall borja faxa iväg hårdporr-reklam till företagen som jag får detta ifrån...
// Mats
Om du nu orkar ta strid så regga fax spam.se och lägg upp namnen systematiskt på företagen som skickar spam till dig. Inte så roligt för dem ifall de kommer högt upp i söket som spammare. Är du riktigt ambitiös så gör det som en liten databas där det läggs upp namn, faxnummer och om möjligt e-post till företaget (då får dom kanske mer mailspam) och en liten bild på spammet. Är du ännu ambitiösare låter du andra drabbade företagare registrera sig och kryssa för vilka spam de fått och lägga upp egna - då blir det lite statistik. Kan nog få lite uppmärksamhet om du spelar korten rätt.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-11, 19:53 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Citat:
Det löser inte ditt spamproblem men du kanske borde sluta med pappersfax? Digitalt är långt bättre både på mottagande och sändande sida om du nu måste ha fax.
Just faxen är väl den sista antika apparaten som lever kvar på mitt skrivbord och faktum är att jag använder den ganska flitigt, just mot leverantörer. Tyvärr så är väldigt många av mina leverantörer som jobbar som för 10 år sedan, många har inte ens en ÅF-shop som man kan beställa genom. På nåt sätt känns det som att får dom ett papper i handen så funkar det. Ofta får jag fax med ex. orderbekräftelser som skall signas och faxas tillbaka.

Citat:
Om du nu orkar ta strid så regga fax spam.se och lägg upp namnen systematiskt på företagen som skickar spam till dig. Inte så roligt för dem ifall de kommer högt upp i söket som spammare. Är du riktigt ambitiös så gör det som en liten databas där det läggs upp namn, faxnummer och om möjligt e-post till företaget (då får dom kanske mer mailspam) och en liten bild på spammet. Är du ännu ambitiösare låter du andra drabbade företagare registrera sig och kryssa för vilka spam de fått och lägga upp egna - då blir det lite statistik. Kan nog få lite uppmärksamhet om du spelar korten rätt.
Låter ju som en lysande idé om man/jag hade haft tid, jag kan väl inte vara ensam om denna typ av spam.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 15:51 #4
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
Idag var måttet rågat efter tre fucking fax till, alkotestare, gummibåt och aircondition...

Som vanligt när jag ringde upp företaget så erbjöd dom sig att ta bort mitt nummer och när jag krävde att få reda på företaget bakom så visste dom inte som vanligt...

Ok, då startar jag mina egna faxlistor och faxar ut erotikreklam med mycket grafik och många sidor till alla företag som spammar mig med detta, då helt plötsligt kom personen ihåg vilket företag som låg bakom detta...

Det var ett norskt företag som heter UMS som dessutom fanns representerade i Göteborg.
Telefon 031-3131xxx Fax 031-3131xxx. (Privatperson står som ägare, därav xxx)
Där pratade jag med en kille som lovade att plocka bort mig från alla listor, skönt att ha ett namn iallafall och kommer det mer fax nu så tar satan honom.

Får någon liknande problem så PM'a mig så lämnar jag ut numren.
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 16:37 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag tycker absolut att du ska ge igen med samma mynt Mats. Det kan vara tidkrävande, men är samtidigt bra för nerverna och det pyskiska välbefinnandet om man får ge igen ibland. Faxa tillbaks porrfax. Hjälper inte det så börja skicka brev med härligt illustrerade kuvert. Skicka dem tjugo åt gången till vardera företag.

Jag skulle gärna utveckla en tjänst mot spammare. De som använder tjänsten får ange spammande företag på en lista. Om ett företag anges många gånger så blir det svartlistat. Alla som använder tjänsten tar sedan på sig att en gång i veckan skicka ett fax eller ett mail till respektive företag med ett "erbjudande". Man skulle kunna utveckla ett litet script till de vanligaste mailklienterna som alla medlemmar får installera på datorn och som sköter utskicken automatiskt. Har tjänsten 100.000 användare så blir det 100.000 "erbjudanden" varje vecka för det spammande företaget . Det skulle kännas skönt att få ge igen, men det kanske bara skapar en ond cirkel och ännu mer spam...

Just fax-spam är ju särskilt irriterande, eftersom det kostar mottagaren pengar och tid. Papper och patroner är inte gratis och det köper inte in sig själv till kontoret.

Edit: Skrivfel
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 16:38 #6
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
Tejpa i hop ett papper till en oändlig bana och faxa är en bra grej.
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 17:19 #7
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
bjussa mig på en bra domän så bygger jag sidan för att spamma spamföretag - utan tvekan
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017