FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nyligen flyttat till Åland, fött barn (min sambo) och nu tänkt börja arbeta igen. Då sett att det finns en del möjligheter och olika behov här som man kanske kan hjälpa till att lösa. Har ingen erfarenhet av SMS och undrar om någon kort kan förklara hur det funkar och hur jag kommer i kontakt med företag som kan hjälpa mig med det tekniska.
1. Jag skulle vilja skapa en tjänst där användaren får skicka ett SMS till ett nr och sedan få viss text-information i retur omedelbart. Jag vill ha 10 olika alternativ där användaren väljer alternativ genom att lägga till ett ord, exempelvis 55555val1. Jag vill lägga informationen i en databas och att den "byts" varje dag automatiskt. Jag vill kunna fylla databasen i förväg. Fått höra att begränsningen för info i SMS är 160 tecken, stämmer det? Fått höra att leverantörer tar över 50% av kostnaden per SMS, stämmer det? Tackar på förhand! //Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mosms.com erbjuder detta gratis. Du kan skapa hur många kopplingar du vill, men du behöver kunna lite programmering i antingen asp eller php.
Angåene ersättningsnivåer så hittar du deras här. I snitt 72% får du. http://www.mosms.com/se/docs.php?vis...enu=0&tmenus=1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du behöver en leverantör som har täckning mot ÅMT om du tänkte göra det på Åland.. mosms är mig veterligen inte en av dem.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
du kan troligen skicka sms till Åland med moSMS, men inte ta emot
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
smsteknik.se eller clickatell.com är 2 andra sms-leverantörer, kostar nog nån krona mer, men bra tjänster av mina erfarenheter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla med 42IT Ab (www . 42it . se), dom kanske har vad du söker efter..
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan också gå att kontakta Åland Mobiltelefon AB direkt. De har en SMS gateway som företag hyr in sig på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för hjälp och länkar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Er det noen leverandører som tilbyr gratis sms-gateway i Sverige? Altså uten faste avgifter, kun prosent av omsetning som sin provisjon/betaling?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|