Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pedofilsida laglig..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-05, 11:17 #181
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar

Reg.datum: Aug 2003
Vad står PRQ för ?... Pedofil Razzia Queer?......aja sk!tsamma...

Kan inte annat än hålla med ovanstående och jag tror att denna gång har PRQ simmat ut på för djupt vatten i kampen för yttrandefrihet.
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 11:18 #182
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

webbot: Det är precis det PRQ gör, värnar om yttrandefriheten. Det är varken du eller jag som väljer vem yttrandefriheten gäller utan det gäller för alla oavsett hur obekväma och idiotiska åsikterna är.

Men att folk vänder kappan efter vinden och har dubbelmoral är ju knappast något nytt.
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 11:22 #183
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
PRQ agerar enligt en ideologi som de försvarar med näbbar och klor; de kämpar för de de tror på men jag anser att det går ut över affärsverksamheten och kunderna.
Håller med, men jag tror att de tycker att principen är viktigare än en blomstrande affärsverksamhet.
De "normala" kunderna gissar jag började flytta redan vid razzian, eller tidigare när skriverierna började, så den kundskadan är nog redan gjord, i alla fall till största delen.
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 11:24 #184
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by ArreliuS@Jun 5 2007, 11:18
Men att folk vänder kappan efter vinden och har dubbelmoral är ju knappast något nytt.
Jag förstår vad "vänder kappan efter vinden" betyder men jag är inte med på vad du menar här. Kan du upplysa mig?
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 11:47 #185
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by koala@Jun 4 2007, 18:15
WebboT, du har rätt i att vissa texter på sidan inte är särskilt roliga att läsa, och nej, jag har inte läst igenom alla texter på sidan, eftersom jag inte finner den så intressant. Dock ser jag hellre att ämnet diskuteras öppet, så att personer som märker att de är pedofiler kan komma till insikt om detta själva, och vidta lämpliga åtgärder för att inte riskera begå något brott. Kanske bidrar en mer öppen attityd till att dessa vågar söka hjälp istället för att låtsas som om inget är fel på dem.
Är det alltid positivt att låta alla åsikter komma fram - oavsett konsekvens!?

OM (teoretiskt) en undersökning fastslår att 10 barn per år har utsatts för övergrepp av en pedofil som har inspirerats av denna sida. Skulle du fortfarande försvara den??

Nu är jag ingen jurist men denna sida bör in mina ögon stoppas eftersom den uppenbarligen förhärligar och uppmuntrar olagligheter.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 12:21 #186
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larssons avatar

Det är fint att se att så många kämpar för barnens rättigheter och välbefinnande. Det är en extremt viktig del av samhället att skydda samhället.

Men jag undrar varför debatten inte går lika hög om sajter där man röstar och betygsätter 14 åriga lättklädda tjejer och hur vi ska hantera mobbing via communitys och MSN. Det drabbar garanterat fler barn och ungdomar än vad sajten i diskussionen rör.

Tycker också det är konstigt att vi har en acceptans för dödsstraff, att vi tillåter sidor på nätet som UPPMANAR till dödsstraff, tex kring Saddam Hussein. Fast det låter kanske annorlunda nu, han var ju "ond".

Nää, konstigast av allt är att så få bryr sig om att tusentals barn dör varje dag.
Svält, krig, sjukdomar.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 12:23 #187
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Originally posted by Conth@Jun 5 2007, 11:47

OM (teoretiskt) en undersökning fastslår att 10 barn per år har utsatts för övergrepp av en pedofil som har inspirerats av denna sida. Skulle du fortfarande försvara den??
Om det teotretiskt kom fram att 10 barn om året får anorexia genom Aftonbladets bantningshysteri, skulle du agera?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 12:33 #188
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Intressant debatt, förstår inte alls varför vissa av er tycker att den skall låsas?

Yttrandefriheten som princip är fruktansvärt viktig. Vem skall försvara den? Företag med kommersiella intressen eller är det något som rättssystemet skall hantera?

Skall vi införa lynchmobbar igen som drivs på av hetsiga journalister som vill sälja lösnummer? Eller bör det finnas en juridisk instans som prövar ärendet?

Jag föredrar att kunskap och besinning får styra framför dagens skandal på löpsedeln.

Att det sedan ligger i var och ens rättighet att protestera mot företelsen som sådan är glasklar, och det ger garanterat mer effekt än att hacka på PRQ.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 14:56 #189
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Jun 5 2007, 12:21

Men jag undrar varför debatten inte går lika hög om sajter där man röstar och betygsätter 14 åriga lättklädda tjejer och hur vi ska hantera mobbing via communitys och MSN. Det drabbar garanterat fler barn och ungdomar än vad sajten i diskussionen rör.
För att 14-åriga tjejer ofast är tillräckt könsmogna för att inte tilltala en pedofil enligt defintionen på pedofili.
Om dessa bilder är för "porriga" räknas de dock som b-a-r-n-p-o-r-r (onödigt att google indexerar det ordet och kopplar det till wn) och är olagligt.

Och debatten om mobbing går lika högt, fast det finns ingen likvärdig webbplats för det området.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 15:13 #190
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Sidan är nere förtillfället iaf.
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017