FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har iaf beställt ett par maskiner där för några dagar sedan. Tyvärr strular installationen av Red Hat Fedora på maskinerna för att de har RAID-diskar (fråga mig inte varför) så det har tagit ett tag. Men nu har de tydligen flera tekniker som jobbar på det...
Det faktum att de överhuvudtaget svarar på frågor är rena himmelriket i jämförelse med mitt gamla hotell och sen att de gör det inom några minuter är ju inte direkt fel. Ser fram emot att flytta mina domäner, ser ännu mer fram emot att skicka uppsägningsfax till gamla hotellet (har inte vågat göra det innan sajterna är flyttade, man vet ju inte om de bestämmer sig för att jävlas). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Har idag mina domäner på Aleborg.se och har bara bra att säga om dem. Supporten är ruskigt bra.
Men är lite inne på att förflytta mig till Webcows, mest beroende på att de är generösa med bandbredden. Känner inte till något svenskt webbhotell som erbjuder liknande bandbredd till de priserna. Visst finns det oseriösa aktörer med "obegränsad överföring". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alltså Gate9 kan man tyvärr inte säga mycket negativt om faktiskt. Responsen på deras mail som icke kund är mycket mycket bra men är du kund blir den ett snäpp bättre (Enligt mig) Service & all annan support är grymt bra. ALLTID aktuell info på deras sida och numera är deras nya kontrollpanel i bruk där du gör det mesta själv. EX DNS,Mail,Databaser, Och mycket mer. Dem som ligger bakom Gate9 tar sitt arbete väldigt seriöst & det är mer än man kan säga om många andra som bedriver webhotellsverksamhet. Det är inte heller några dåliga saker dem har i form av hårdvara etc. Uptime är inget alls att klaga på den är otrolig då vår sajt inte legat nere i princip något alls mer en än mycket kort stund men det var pga DNS problem men inget att snacka om det störde inte oss överhuvudtaget då det var natt och en vardag. Nä.Något dåligt att säga om Gate9 är svårt, Jag till och med funderar men kan verkligen inte finna något dåligt alls. Hade jag haft det hade jag omdelbart sagt det och själv stuckit för länge sen men tro mig att välja ett sådant webhotell som detta är bara en ren vinst. tack för ordet "Gate9 ett webhotell att räkna med." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fy va skönt! Har flyttat sajterna till ett par dedikerade burkar hos Webcows och det går fort och är stabilt. Nu kan jag äntligen koncentrera mig på andra saker än att oroa mig för om databasen ska krascha eller inte.
Mitt råd till den som känner att han får dålig service på sitt nuvarande hotell är - byt så snart som möjligt. Konstigt nog tog det mig ett halvår av icke-service innan jag fick tummen ur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Så som jag har sett så skriver gate9 att de har dedikerade servrar, men ingenstans på sidan finner man priser eller liknande...någon som har funnit en sådan sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaret!
Ja, jag menade dedikerade servrar. Det står ju på er startsida att ni har det. Kanske man borde ta bort den reklamen om inte tjänsten finns tillgänglig, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||