FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag undrar hur svårt det egentligen är att starta en e-butik?
Eller rättare sagt: Hur svårt är det att skapa en liten, någorlunda snygg och billig butik för t.ex. mig som varken har utbildning eller erfarenhet av att ens göra hemsidor? Det enda jag skapat på nätet är en enkel sida med mycket simpel html-kod. Min tänkta butik ska vara liten och är tänkt att vara mer en lärande hobbygrej vid sidan av mitt vanliga jobb än att tjäna pengar. Jag har funderat på att gå en kurs inom området men hittar bara sådana som är lagda dagtid då jag jobbar. Intresse för marknadsföring och känsla för bildhantering finns och jag gillar att lära mig nya saker men hur långt kommer jag med detta tror ni? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns flera olika open source lösningar. Att bygga en webshop själv krävs mycket jobb och bra kunskap om dynamisk programmering.
Om du vill bygga den själv tycker jag du ska börja inrikta dig på att lära dig något programmerings språk. Annars finns det färdiga lösningar att hämta kostnadsfritt...exempelvis oscommerce. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lånar tråden lite.
Vi säger att det är deras första riktiga projekt på att tjäna pengar, eller rättare sagt att inte gå back. När man inte har en speciellt stor summa pengar att starta med, så finns det väll företag som kan hjälpa en finansiellt att komma igång. Men vad vill de ha tillbaks(% av kakan) och finns det något smartare sätt att gå till väga? Att ta lån skulle nog inte vara det smartaste då det kan vara lätt att allt skiter sig. Hemsida, server, hela tekniska biten är inga problem, men vilka andra kunskaper krävs för det hela att gå runt? Vad bör man kunna innan beger sig in i ett sånt här projekt? De flesta svar finns nog om man googlar lite, men jag vill ha svar ifrån er, pro's. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
oscommerce verkar vara bra och har läst om detta, men inte visste jag att det var kostnadsfritt.. nu låter det istället väldigt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |