FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad jag vet så kan du ta in en dator upp till 5000 exkl moms och skriva av den direkt som förbrukningsinventarie.
Borde bli typ: KREDIT 1000 kr Egen insättning DEBET 1000 kr Förbrukningsinventarier Sen skriver du ett kvitto med prisspec, ditt personummer, ditt företags orgnr och vad det gäller som verifikat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Själv föredrar jag många gånger att lägga inventarier under 5k på avskrivning för att få ut kostnaden över flera år = ekonomiskt utrymme för investeringar. Sen vet jag inte om skv bryr sig om med vad dina tjänster framställs. Jmfr kostnadsfria utvecklingsverktyg. Men det var inte vad diskussionen handlade om. Min senaste synpunkt var snarare att det är viktigare att ägna tiden åt utveckling om det är det som företaget pysslar med, snarare än att lägga ner tid och energi på att få in en spottstyver i firman. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är fint att sälja saker till firman som ändå används som om de vore firmans. Skattefria pengar, ja tack. Man fäller ju tårar varje gång man måste ta ut lön då det kostar så mycket, så sånt här tycker iaf jag är praktiskt.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du vill vara petig så ska du låta någon annan oberoende med kunskap värdera pjäsen. Sedan är det bara att göra som de andra säger, skriv ett kvitto från dig själv och ta in den.
Tycker inte att du behöver skriva av den om den bara är värd 1000kr, finns ingen anledning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror vi gör så här att vi skriver ett kvitto, tar in den i företaget och bokför det som vanligt. Någon avskrivning behövs inte..den är ifrån 1998... för många "a piece of shit" för oss, en pärla.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|