FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Skall registrera en .comdomän och undrar hurpass väl det fungerar om man använder åäö i domänadressen?
.se och .nu är tyvärr redan tagna men vill gärna ha det svenska ordet. Fungerar det tillfredsställande för alla svenska besökare man kan tänkas ha? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du kan registrera både med och utan svenska tecken under .com så kan det vara hyfsat ok så länge det inte är samma domännamn under .se är i samma bransch och dessutom inarbetat. Men kan du hitta en annan domän som är ledig under både .com och .se är det att föredra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som Thomas skriver så är det inte alla webbläsare som har stöd för idn-domäner. Om du däremot gillar domänen så skulle jag registera den om jag vore du. Det är bara en tidsfråga innan alla har uppdaterat sina webbläsare och då kommer du ha användning för domänen. Det kan dock ta några år, eftersom många inte uppdaterar sin webbläsare särskilt ofta.
Är det någon som har en siffra på hur många procent av alla svenskar som idag använder en browser med stöd för idn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot verkar inte IE7 andel växa längre utan den har stått still rätt länge runt 30%. Så jag tror det kommer ta många, många år innan IE6 är borta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är lätt att glömma att många större arbetsplatser tillåter enligt policy endast en specifik version av webbläsare, ibland specialanpassad för att fungera med ett intranät. Jag håller med Wizkid, det kan dröja innan vi ser att "alla" använder IE7...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|