FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilka domänändelser är bäst för en internationell webbshop förutom .COM?
.NET? .ORG? .EU? VIlken är bäst? fungerar .SE bra eller blir utländska kunder misstänksamma mot .SE på samma sätt som vi kanske har fördomar mot .tz MVH petpap |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle valt .net, en hygglig domänändelse och .org passar ju inte till en webbshop. .Eu skulle kunna funka men förutsätter på något sätt att man också gör det lite till en europeisk webbshop men som även erbjuder till andra länder utanför .eu.
Skulle inte valt .se om .net eller .eu är ledigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En annan .com tycker jag spontant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Org funkar visserligen bra i sökmotorerna, men känns inte så mycket webbshop. Jag skulle absolut inte valt en .se om inte minst 50% av kunderna var svenskar. Spontant: 1. I första hand en annan .com (håller med autosvar) 2. I andra hand en .net 3. I tredje hand .eu om marknaden är fokuserad på Europa.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
En lite sämre .com, eller köp loss en bättre.
.co.uk om fokus är på Europa .net eller .eu Något i den stilen är mitt tips. Inte .SE för den internationella marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag brukar försöka hitta namn som är lediga under .se, .com, .net mfl så att man kan skydda namnet och vara relativt ensam om det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du ska sälja svenska produkter så kan .se funka men annars är det .com som gäller.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|