FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skuggan gör texten svårläst, framförallt rubriken.
Det känns som att någon pillat ihop den i publisher. Eftersom du ändå satsar en hel del pengar på mässan så lägg en tusenlapp eller två på formgivning av annonsen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lite OT: Ofta säger de som säljer annonser till denna typ av kataloger (och även tidningar, också stora sådana som SvD) att de har jätteduktiga grafiker som kan sätta ihop en annons om du inte vill göra det själv. Eftersom jag inte riktigt har tid, eller är superduktig på det heller för den delen, nappar jag oftast på detta. Och resultatet är ofta....anskrämligt!
Och stava kan de inte heller. Har hänt mer än 1 gång att de skrivit "pressenter" i annonsen. Men duktiga grafiker kan ta fram känslan av att din butik/verksamhet är billig i bemärkelsen "prisvärd" utan att det ser oseriöst ut. Reklam för extrapris på falukorv och sånt är ju sällan snygg direkt, om du förstår mig. Måste säga att skuggorna håller jag med om att du bör dra ner på - i övrigt har jag sett betydligt värre annonser i både tidningar, magasin och kataloger. SÅ illa är din annons absolut inte. Det beror helt på vilket "status" det är på mässan du ska vara med på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste hålla med de andra. Låt någon AD eller liknande ta fram en bra design för både reklam och webb.
Offtopic http://www.vco-systems.se/laser/trex_stor.jpg Gud vilka minnen jag fick, fick dinosaurie (?) tidningar av min far när jag var mindre, och i varje tidning fick man ett antal delar. Exakt som den på bilden fast vit och de kunde lysa i mörkret ![]() Edit: Stavfel, är säkert fler får kolla dem i morgon ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller helt och hållet med melin.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
annonsen kan man arbeta lite med... men finns även en designinriktning som bygger på att ha det lite lågbudget för att attrahera köpare... funkar det med dina kunder så kör på
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|