FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
så jag vill inte kategorisera det under grafisk formgivning utan mer under en egen kategori. vi brukar arbeta i team, webdesigner programmerare analysföretag projektledare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror också det är vanligast. Har jobbat som kodare på webbyrårer under "bubblan" och ett par frliansgrejer efteråt. Vi har nästan alltid jobbat i team.
För en företagspresentationssida behövs sällan någon kodare alls dock.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
edit: orkar inte
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sorry såg inte att Bazooka hade någon meny. Men öppnade deras sida i IE och där var det minsann en meny...
![]() EDIT: Okej, nu upptäckte jag att Bazooka hade en meny även i Fx, bara att den inte syntes alls. Använder Flashblock, och detta fick flashfilen att försvinna helt på deras sida. På andra sidor syns en play-knapp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag hade gjort flera siter åt kunder innan jag gjorde en firmasite... Min firmasite är för den delen fortfarande inte klar, vi har inte lagt in några bilder än. Det är roligare att jobba med kundernas grejer än sina egna. Så är det med allt vi gör. Det är kul att marknadsföra kunder, men det är pest och pina att marknadsföra sig själv. Riktigt drygt faktiskt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Utan att för den skull på något sätt referera till sajter i denna tråd kan man ju bara konstatera att webbdesignbranchen är en djungel, med allt från "superproffs" (kasst epitet men ni fattar) till folk med så lite kunskap att de borde syssla med annat. Jag och frugan driver ett liten webbföretag som mest pysslar "egna sajter" och personligen tackar jag vänligt men bestämt nej till alla externa uppdrag (undantaget annonsering, SEO samt logotyp/bannerdesign) tills vi anser oss ajour med nya standarder etc.Jag vill inte leverera en produkt som grannföretaget skulle kunna göra bättre. Skulle jag själv anlita en webbyrå för ett uppdarg skulle jag se på: 1. Deras förmåga att göra webbplatsen stilren men med en tilltalande design 2. Deras förmåga att uttrycka sig i text. Framkommer nog tydligt i kommunikationen med dem samt på webbyråns egna sajt. 3. Se till att sajten de utför följer rådande webbstandard 4. Se över deras referenser och sajter de kodat innan. 5. Om det gäller dynamiska sajter vill jag ha ett användarvänligt (för mig) sätt att uppdatera sajterna. Är jag ute och cyklar?
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Självklart kan man vara en grymm programmerare men inte yber på design osv..
De flesta jobb jag gör har redan en design eller så tar jag in någon som kan fixa design... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|