| FAQ | 
| Kalender | 
|  2004-05-28, 15:41 | #1 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | 

Har fått i uppdrag av familjen att överföra alla gamla inspelade filmer till datorn för att senare bränna ut på dvd. Vad är det då jag behöver, något som har gjort detta tidigare ? Tror jag hittat vad jag behöver, blir nog något Hauppauge WinTV kort. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2004-05-30, 13:08 | #2 | |||
| 
 | ||||

Jag kan bara gissa, så ta inte detta som fakta: Ett Video-In kort + en video och tillhörande kabel mellan dessa komponenter. S-Video? Mjukvara att spela in och komprimera ner filmerna samt bränna dem på DVD. :P | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2004-05-30, 18:42 | #3 | ||
| 
 | |||

Gissa kan alla göra ;D Tror ett tv-kort är det jag behöver, antagligen funkar dit tips också. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2004-05-30, 22:39 | #4 | ||
| 
 | |||
| Flitig postare | Citat: 
 sen kan nyare tvkort säkert vara bra men det vet jag inte mycket av då jag bara testat äldre modeller... | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2004-05-30, 22:59 | #5 | ||
| 
 | |||

Menar bara kan jag plugga in kameran till en tv, kan jag plugga in det till ett tv kort   Det är väl s-video grejen, softare att köpa ett tv-kort som jag kan ha lite mer kul med. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2004-05-31, 00:27 | #6 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Ett kort (grafik eller TV) som ger dig video-in fungerar. Lämplig programvara brukar följa med, dessutom finns den utmärkta lilla redigeraren MovieMaker inbyggt i WindowsXP. Kom ihåg att digitalisering av video i hög kvalité kräver en bra dator. Något mer komplicerat, men med bättre resultat: Jag har spelat in VHS tejpen på en DV-videokamera som har video-in. Sedan har jag överfört från DV till dator via FireWire. Bättre resultat och enklare redigering. | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |