FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sitter och har lokaltv på i bakgrunden och hör hur dom diskuterar nedskräpningen här i Karlstad, och tydligen är den illa.. för alltså
Reportern går tydligen igenom nåt grönområde och pekar och talar om vad han hittar.. så jag sitter och hör ungefär detta: "och här ligger det burkar.. och flaskor.. och lite staket" vafa..? Staket? Burkar och flaskor är väl rätt vanligt men staket? Hur är det där ni bor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sitter med fönstret ut mot en nyöppnad kompostanläggning Kronåsen vid ett naturområde i Sollentuna.
Innan kompostanläggningen byggdes var det en soptipp för alla. Folk dumpade av grus & sten, sopor, kakel, ris, snabbmat, brädor, spisar, kylskåp osv... Efter att kompostanläggningen byggdes så har de udda öppettiderna gjort att folk lagt kastat sina sopsäckar med ris och allt annat möjligt utanför den låsta grinden. Det tog 6 månader för Sörab att sätta upp en bom för området så nu har det varit rent i en vecka efter att dom städade upp. Ibland har jag roat mig med att fota folk som är i full färd att kasta grejer men man tröttnar rätt fort eftersom det är så jävla många kastar vad som helst utan respekt eller samvete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fota med blixt så de ser dig.
Återvinningsanläggningar borde ha generösa öppettider framförallt på helger när folk har tid att åka dit. Till hagbytippen var det runt en timmes kö en gång... lagom roligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur illa det var i mitt område lade jag inte märke till förrän jag skaffade hund. Min lille samojed fann det ytterst roligt att springa runt och käka upp godispapper. Värre var det när han plockade upp snus och annat snusk. Som tur har han lugnat ned sig på äldre dar. Visst finns tendensen men inte lika frekvent.
Varför ligger det då massa cola burkar, godispapper osv? Själv har jag lagt märke till att det oftast är de områden med långt avstånd till papperskorg som har mest skit i naturen. Dock kan det ligga skit i närheten och då undrar jag hur förbannat lata folk är egentligen? Orkar man köpa massa godis i en affär borde man väl åtminstone orka gå 1-3 meter till en papperskorg!? Förresten, hur mycket är det man får böta för nedskräpning i Singapore? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Städade på våran tomt när snön smällte...
Fick ihop en hel skottkärra med glasflaskor och godispapper som folk har slängt in på tomten... kul |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag bor mitt i centrum i Västerås, här är det alltid städat, förutom när det är powermeet för då set det ut som en stor j*vla soptipp.
Annat är det i utkanterna på stan, där är dom inte lika noga, varken med snöskottning, sandning, städning eller annan kommunal verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Där vi hade kontoret förut städades det tre gånger per vecka: lördag, söndag och måndag morgon. Varför? För att streetracepacket höll till utanför och grisade ner precis lika mycket som Power Meet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|