FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har provat båda modellerna och har inte direkt bestämt mig för vilken jag trivs med bäst.
Ibland är det givet att ha samma h1 som title, men ibland försöker jag ha en annan böjning på min h1 för att få bra värde i två varianter av ordet. Jag har läst på flera ställen att man ska ha identisk h1 som title, men jag har inte observerat några direkta skillnader bland mina resultat i alla fall. Hur gör ni, och vad har ni sett för resultat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ser ingen anledning till att ha samma h1 som titel. Dock så får ju gärna de viktigaste nyckelorden förekomma i båda. Att ha identiska rubriker som titlar skulle jag nästan anse vara på gränsen till överoptimering, dvs något negativt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ur användarsynpunkt är det jättebra att "h1" finns med i titeln, gärna tillsammans med webbplatsens namn. Har man många fönster uppe är det mycket lättare att hitta det fönster som man söker då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du vill optimera för ett sökord så skulle jag tro att det är otroligt viktigt att använda detta keyword i både titel och h1. Titeln bör väl vara en av variablerna som en sökmotor rankar högst, och h1 bör vara tätt följt av det
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hoppa det med webbplatsens namn, eftersom du försöker optimera respektive sida/undersida för specifika nyckelord. Eftersom en title-tagg inte bör vara längre än 64 tecken kan det vara svårt att trycka in webbplatsen/företagets namn också.
Därför kan man använda webbplatsen/företagets namn i title-taggen på den webbplats/företags-specifika undersidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan alltid sätta webbplatsen/företagets namn i description. Då syns det i alla fall efter en sökning, i en del fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör samma i description som i H1, med Title-innehållet rakt under H1 (med viss modifiering).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|