FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns Safari för PC?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Testar allt i firefoxen.
Men sluttestar såklart med ie6/7,safari och opera också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag brukar kontrollera sidorna i Safari under utvecklingsarbetet. Sedan kollar jag i Firefox, där är det vanligtvis inga problem, och slutligen kollar jag i IE och lägger minst en halvtimme på att fixa till småbuggar som enbart dyker upp i den webbläsaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ah, men nu finns det ju följdproblem. IE6 och IE7 är inte överens om t.ex. div-ar så egentligen ska man ju kolla i både IE7 och IE6.
Numera frågar jag först vilka webbläsare som skall vara referensläsare utöver Firefox. Vill de ha både IE6 och IE7 så blir det dyrare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kör en kombination, med fokus på Opera. En användbar funktion, som är lite gömd är att när du väljer view source (Ctrl-F3) så kan du ändra i källkoden och trycka på knappen Apply Changes. Då laddas sidan om och kör den koden som du har ändrat.
Väldigt användbart för snabb debugging eller att leka med andras javascriptkod, för att testa eller lära sig. Men det finns egentligen inget val, man måste testa sin sida minst i alla de tre stora webbläsarna. Har hört talas om att det finns ett sätt att testa alla webb-motorer i ett, men har inte testat själv. Kanske någon känner till? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Firefox, IE 7 och Safari för att kolla om allt funkar.
IE 7 kan krångla ibland men brukar vara lätt fixat. :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|