Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad ska jag göra med domänen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-22, 20:24 #1
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Har sedan drygt ett år tillbaka drivit en DNS-tjänst som erbjuder förkortad adress. Har inte lagt ner någon tid alls på att marknadsföra eller uppdatera webbsidan, endast svarat på lite supportfrågor via mail. Mitt intresse för att driva sidan i nuvarande form har minskat mer och mer.
Jag undrar nu om ni har några råd om vad man kan göra med tjänsten?

Har varit inne liten på att sälja domännamn och innehållet men vet inte om det finns några potentiella köpare och hur prisbilden ser ut. Kanske har bara domännamnet ett visst värde. Sedan kan man ju inte garantera för användarna att en ny ägare ska behålla tjänsten och adresserna för de användarna som nyttjar tjänsten idag. Känns inte helt fair mot dagens användare.

Har funderat lite åt att göra tvärtom och ta tag i sidan och satsa på marknadsföring och uppdatera med nya funktioner. Men inser att jag varken har tid eller lust att investera i en tjänst som inte ger någon avkastning. Något som slog mig att man kanske skulle kunna få ut någon typ av inkomst från tjänsten. Kanske skulle man kunna ta betalt för en adress för 20kr eller liknande (då med sms betalning), eller införa reklam på samtliga adresser. Eller göra tjänsten gratis med reklam, med möjlighet att ta bort reklamen för en mindre summa pengar. Men jag tror knappt folk är beredda att betala för en enklare adress, finns ju desutom många andra som skulle välja andra gratis alternativ. Har även funderat på någon form av reklamutskick per mail till användarna med riktad reklam.

Och det sista alternativet är givetvis att låta tjänsten vara som den är, även om detta inte lockar. Har ingen större lust att bara betala domänen (även om det bara är en strutsumma), känns som det är dags att hitta på något. Man kan ju givetvis göra som så att man lägger ner hela tjänsten och gör något annat med domänen, men hade återigen inte känns rätt emot dagens användare.

Någon som har lite förslag och feedback om vad man kan göra med domänen? Har ingen direkt tid då jag håller på med ett annat projekt som jag har lite tidspress på. Domänen vi talar om är just.se och det är ENDAST DNS-tjänsten jag pratar om. Bannerbytet ska försvinna helt och återuppstå i en helt annan form, men det är en annan historia.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-22, 21:57 #2
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Du har fått ett PM.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-23, 12:34 #3
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
detta är ett av få namn där .nu adressen är bättre än .se så det är nog svårt att få folk att betala / visa reklam
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-23, 15:00 #4
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Citat:
Originally posted by jake@May 23 2004, 09:34
detta är ett av få namn där .nu adressen är bättre än .se så det är nog svårt att få folk att betala / visa reklam
J u s t . n u är en redan mycket känd subdomän. Lite snålskjuts på den domänen kanske .
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-23, 15:45 #5
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Ursprungligen postat av qo-naq
Citat:
Ursprungligen postat av jake
detta är ett av få namn där .nu adressen är bättre än .se så det är nog svårt att få folk att betala / visa reklam
J u s t . n u är en redan mycket känd subdomän. Lite snålskjuts på den domänen kanske .
som iof inte verkar fungera för tillfället...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-23, 23:43 #6
spon spon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 5
spon spon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 5
Ärligt talat finns den någon marknad för en (gratis) DNS-alias tjänst alls? Jag sitter nämligen också och klämmer på en lämplig domän som jag registrerade för snart ett år sedan som skulle passa för en sådan tjänst men jag har inte fått tummen ur att göra något konstruktivt med den ännu.

Annars får man väl skapa en gratis blog
spon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017