FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er alla!
Jag som en del andra i min branch har stött på problemet med den dubbelmoral som bankerna har gentemot oss i vuxenleksaksbranchen. För ett tag sedan köpte jag en ny shop i hälsokostbranchen och den hadde ett avtal med samport som vi tänkte ta över (inga problem med dom). När vi skall ansöka om ett inlösningsavtal så får vi avslag pga att jag "lätt" kan lägga till min vuxensida. Det betyder att jag inte kan skaffa mig något avtal så länge jag har en vuxenshop=( Visst finns den paypal mf. men jag är inte intresserad av en "plånboksvariant". Någon som har ett finaltips på hur vi kan få en visalösning? MVH/Vahlberg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inget tips, tyvärr. Men lite funderingar i frågan. Är det själva leksakerna som stör bankerna, eller är det filmerna? Skulle det gå om butiken bara hade leksaker och inte sålde porr? Isåfall tycker jag att de har en mer befogad poäng med det, men annars är det lite konstigt, då borde man ju inte få köpa gurkor och bananer med visa heller...
![]() Var och varannan tjej har ju leksaker vid det här laget, jag extraknäcker själv lite med homeparty och damerna på Konsum tycker nog jag är lite märklig som varje vecka hämtar ut ett paket i flyttlådestorlek med innehållet specificerat som "erotikprodukter". ![]() Tillbaka till min fråga - finns det någon erotikbutik som bara har leksaker och inte film? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Drivs båda butikerna under samma bolag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/V |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vad är porr? Leksaker eller filmer? Vart går gränsen?! Bankerna har ingen utan drar alla renodlade butiker på nätet samma gräns. Fast jag har sett en del nätbutiker som har lyckats att få inlösen, undrar hur som har gjort!? Om det finns någon butik med enbart leksaker, svar ja! Kul jobb med partyförsäljning, hör av dig om du vill ha mer jobb. MVH/H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Leksaker är inte porr. Porr visualiserar själva den sexuella akten, antingen i film eller fotoform. Litteratur (utan bilder då) är kanske lite flytande, men oftast kallas det väl erotisk litteratur, eller?
Nu handlar den här tråden inte om åsikter visserligen, men på ett sätt tycker jag det är bra att bankerna försvårar för de krafter som ofta ligger bakom porrindustrin. Visst finns det dom som gillar att medverka, men då kan dom väl göra det gratis isåfall. Bara att filma sig och lägga ut på nätet om man vill att folk ska se. Däremot borde bankerna kunna ha lite urskiljning, och tillåta försäljning av prylar. Det är jättelöjligt att de inte kan göra det. Och mest anmärkningsvärt är ju att vissa får inlösenavtal och andra inte. Är väl bara att vänta på att banken ska dra in vårt inlösenavtal då, pga de "Love Cuffs" vi har bland våra "Romantiska presenter". Det är ju bondage och enligt deras kategorisering porr då. Fånigt. Undrar vad de tycker om massageolja...eller kroppsmålningschoklad...? Edit: Står tyvärr i mitt avtal med företaget jag jobbar för att jag inte får sälja andra saker än deras så länge jag jobbar för dem. Men jag börjar tröttna lite på den dåliga provisionen, vet ju vad sakerna kostar i inköpspris och vet ju alltså då vad de själva tjänar... Som tur är verkar jag vara en ganska duktig säljare. :P självberöm... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag antar att du har försökt hitta alternativa inlösare? Det måste gå att lösa bara dom fattar att dom kan tjäna pengar också, men dom ser antagligen bara en oseriös jobbig privatperson som riskerar att dra på sig en massa bedrägerier. Du kanske kan ge dom en snygg budget?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/V |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du bett din bank om råd? Handelsbanken är riktigt trevlig att ha att göra med, så har du inte kollat med dem: gör det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Norde har också inlösenavtal!
|
|||