FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Nykomling
|
Du är nog ensam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Här i Thailand firas påsken inte (undantaget bland vissa expats") och istället är det Songkran (thailändsk traditionella nyåret" om en vecka) så då tar jag mig fem dagars semester.
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jobbar och sliter som vanligt. Jag hade tänkt att bli rik innan jag är 40, så det är bara att slita vidare.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jobbar.
För oss som sköter ett antal servers är påsken utmärkt att jobba på eftersom ingen märker korta nertider när man rumstrerar runt i serverrummet. Långfredagen är helt i klass med midsommarafton eller julafton efter 15.00. Till "totoo": Jo, det går att bli rik innan 40, så fortsätt slita. I de flesta kontor vi delat finns det ett klart samband mellan de som kommer först på morgonen, de som går sist på kvällen och de som tjänar pengar. Till skillnad från de som släntrar in vid halv tio, lunchar mellan halv tolv och halv två, smyger iväg vid halv fyra och aldrig någonsin jobbar en helg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag jobbar, dock är jag lite mer "ledig" nu under påsken och tar mig tid till annat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|