Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Parkera en domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-02, 14:42 #1
FunTrix FunTrix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 253
FunTrix FunTrix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 253
Hej!
Det är som så att jag har ett antal .se domäner parkerade på loopia och skulle nu vilja använda ett parkeringsprogram till dem så att man kanske kan tjäna någon krona på dem när de ändå bara ligger där och väntar på att jag ska få tid över.
Dock har jag vissa önskemål.
Jag vill helst kunna lägga in en egen logo, kanske kunna skriva en egen text på sidan och sen ska annonserna vara anpassade till svenska besökare. Jag väl även kunna se statistik på hur många besökare sidan har osv.
Har du något bra program du skulle kunna rekommendera. Logo och egen text får vi väl se som bonus men anpassat för svenska besökare och statistik är ett måste.
FunTrix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 19:09 #2
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
Ta en titt på namedrive
fabolous är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-02, 20:29 #3
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Tackar för tipset, fast de inte var ämnat till mig
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 14:33 #4
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Originally posted by FunTrix@Apr 2 2007, 13:42
Hej!
Det är som så att jag har ett antal .se domäner parkerade på loopia och skulle nu vilja använda ett parkeringsprogram till dem så att man kanske kan tjäna någon krona på dem när de ändå bara ligger där och väntar på att jag ska få tid över.
Dock har jag vissa önskemål.
Jag vill helst kunna lägga in en egen logo, kanske kunna skriva en egen text på sidan och sen ska annonserna vara anpassade till svenska besökare. Jag väl även kunna se statistik på hur många besökare sidan har osv.
Har du något bra program du skulle kunna rekommendera. Logo och egen text får vi väl se som bonus men anpassat för svenska besökare och statistik är ett måste.
De flesta parkeringsprogram anpassar den parkerade sidan efter IP- adressen så att besökarna ser annonser från sitt eget land (förutsatt att sådana finns för nyckelord och övriga kriteria man valt). Den vanligaste statistiken tillhandahåller även den de flesta. Vi ger t.ex. i basprogrammet statistik på antalet besökare, CTR, EPC, RPM och inkomst per domän.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 15:21 #5
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Tack för tipset om namedrive, var tvungen att testa med en gång!
Skulel även vilja fråga Sedo när dem ändå hänger här i tråden om ni kommer göra liknande funktioner med templates, är ju riktigt snyggt
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 16:01 #6
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
Inga problem.

Har testat de flesta företag som erbjuder domänparkering så om ni har några frågor så är det bara att fråga här eller skicka PM.

Namedrive har dem snyggaste templates och deras kundservice är underbar. De brukar svara på alla frågor på mindre än 24 timmar. (2-3 timmar vanligast)
Deras Avg PPC (betalning per klick) är oxå helt ok. Har parkerat alla mina IDN domäner där då jag inte vet vilka jag ska utveckla. Min avg PPC ligger på 0.15cent vilket är helt ok.

Imonetize är ett annat företag jag börjar tycka om. Anledning till detta är att de samarbetar med de flesta stora företag som Sedo, Trafficz, DomainSponsor osv... Så att det räcker att du parkerar dina domäner där för att kunna testa alla de stora företag du annars inte har chans att testa ifall du inte har över 100 domäner. De samarbetar även med HitFarm vilket är den största anledning att jag testade dem överhuvudtaget. Det var nästan omöjligt att få ett konto med HitFarm då dem inte accepterar kunder som har mindre än 5000 unika besökare per dag.
fabolous är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 16:49 #7
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Fasen va kul, alltid roligt att prata med någon som har erfarenhet från parkerade sidor, specielt när man har ett gäng eller två. Vad har du för åsikter om Hitfarm nu när du fått testa dem då?

Har du något med Fabulous.com att göra eller gillade du bara det som nickname?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 11:23 #8
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Originally posted by DLS@Apr 3 2007, 14:21

Skulel även vilja fråga Sedo när dem ändå hänger här i tråden om ni kommer göra liknande funktioner med templates, är ju riktigt snyggt
Vi har i grundprogrammet 7 olika templates, fyra av dem kan man välja bilder till. Det finns en massa olika foton så du bör kunna hitta ett som passar varje domän. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla och testa templates. Är det någon som vill ha en utförligare genomgång av våra möjligheter för optimering är det bara att höra av sig.

Oavsett var man parkerar så är det viktigt att utvärdera de templates man väljer, det man själv tycker är snyggt kanske inte genererar lika många klick som en "fulare" template. Så tips till alla som sysslar med parkering, jämför veckan efter optimering av template, nyckelord eller vad ni nu har ändrat med veckan före. Se vad som hänt med CTR, EPC, RPM och övriga nyckeltal och kolla om ni behöver jobba med domänen ytterligare. Det kan låta självklart men är lätt att glömma...

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-05, 17:43 #9
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
fabolous fabolous är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 23
Hehe, har inget med Fabulous.com att göra. Nickname kommer från rapparen "fabolous" (jag var ung då)

När det gäller Hitfarm så är jag jätte nöjd. De tillhör det absoluta toppen när det gäller domänparkering.

Citat:
Originally posted by DLS@Apr 3 2007, 16:49
Fasen va kul, alltid roligt att prata med någon som har erfarenhet från parkerade sidor, specielt när man har ett gäng eller två. Vad har du för åsikter om Hitfarm nu när du fått testa dem då?
Har du något med Fabulous.com att göra eller gillade du bara det som nickname?
fabolous är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017