FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns det inget motsvarande system för svenskar?
om inte kan det ju vara dags att någon här tar tag i det, *Blink* ja sidan jag pratar om är alltså http://payperpost.com/ som betalar ganska bra med $/inlägg (sen om man får pengarna är ju såklart en annan sak), men dom har ett system där dom tittar på antal reviews man gjort, samt pagerank och alexarank, för att avgöra vilka som är "kvalificerad" för att få skriva om deras produkt. tycker det hela var mycket intressant, skulle vara skitskoj att se det här på den svenska marknaden. ni kan ju regga or och spana runt lite, såg tex nått offer där man fick över 120$ för ett blogginlägg, men tror man behövde ha PR7+ och alexa rank på <99.999. men ändå, fanns ju flera för runt 10-30$ där det räcker med pr3. vad tycker ni? bu eller bä? Edit: en blogg promotion gav tom över 500$, inte illa.. måste jag säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
verkar vara en skitbra idé... faktiskt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Reviewme.com är en liknande site, har för mig det finns ett gäng svenska bloggar med där också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I övirgt så verkar själva konceptet mycket lovande. Jag skulle absolut kunna tänka mig att betala för recensioner i välbesökta bloggar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag anar/antar att fenoment kanske kommer minska blogglänkarnas betydelse i Google och andra sökmotorer framöver. Ett system som väl egentligen bygger på nonsens/kommersiell vinning, dvs att bloggaren skriver om produkter som denne egentligen inte har någon (eller föga) betydelse för, borde väl dessutom minka dennes "trovärdighet" om detta går att ana. Det är "intressant" att se hur kommersialiserat nätet blivit de senaste åren, även för hobbyanvändaren. Varenda liten sajt har AdSense etc. Föga förfånande iofs, vi vill väl alla göra en hacka. Make no evil...
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hej igen!
ja jag ska ta å spana lite på dom länkar ni postar, mycket intressant ämne tycker jag som bloggare. sen angående det Captain Thailand tar upp så ser jag mer på det såhär: personer som bloggar om saker som deras sajts inriktning inte innehåller, dessa kommer väl att förlora sina besökare ganska omgående eftersom att det kommer mest största sannolikhet att enbart ses som reklam.. Men säg tex att man har en site om media teknik och nätet.. då anser jag att det inte alls vore skadligt att lite då och då recensera ett webbverktyg, nått mediaprogram, nån ny apparat, ett operativ eller så. allt handlar ju om hur girig man är, men kan man hålla det i balans med sina vanliga blogginlägg, och göra sina reklam inlägg på ett sånt sätt att det inte blir för vasst i ögat för besökare så tror jag att det här verkligen kan vara nånting bra. Men visst vissa kommer att sälja ut sig totalt och bara recensera produkter =) men då kan det ju vara ett tips att starta en blogg om recensioner ![]() Det jag gillar med det här är ju funktionen att sortera på PR, det ger ju verkligen möjligheten att få reklam på exakt rätt ställe.. för en sida med väldigt hög PR kommer ju inte att blogga om kassettbandspelare om deras inriktning är php programmering osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En bloggare som är bra på det är Linda Skugge. Vill du lära dig om hur tjänar extra pengar via bloggen så titta på henne. Vill du se vilka misstag man inte ska göra så titta på Lassbo. Företagen i sverige har redan gått förbi såna sajter som "payperpost", de företag som har råd tar redan idag kontakt med sajter direkt utan någon mellanhand. Inom modesfären finns dessutom speciella träffar mellan företagen och bloggarna där de får "testvaror". Synd bara att brudarna inte lärt sig att använda sin bloggar ordentligt för att göra seriösa pengar, de säljer sig själv alldeles för billigt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|