FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Är det någon som vet hur jag kan skicka bara lite texter till mail eller min server genom mitt program som jag har gjort i visual basic... Det ska hälst vara så enkelt som möjligt och jag bryr mig inte om var det hamnar bara jag kan komma åt det på internet. är det någon som vet eller var jag kan hitta lite hjälp?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
i visual basic.. plocka in Internet controls (Inet) och kör Inet1.OpenURL("http://mysite.com/get.php?values_goes_here_just_as_usual")
eller.. jobba mot mySQL om det finns på din server och anslutningar utifrån tillåts |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag skulle nog förästen hälst vilja ha det så formulärdata skickas derekt till min mail eller en txt fil på min server och ha en riktig guid dit.... :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ha en riktig vad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Titta gärna igenom stavningen innan du postar. Det blir mycket lättare att förstå vad du menar då. Avser du "guid" ordet guide, eller är du ute efter någon form av "user id"?
http är förmodligen att föredra om du inte vet vilka brandväggar och liknande som används på klientdatorn. Annars kan du givetvis använda smtp, ftp eller vad du nu tycker är enklast.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Okej får nog lägga ner det här
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
varför? det är ju busenkelt.. jag har flera applikationer som skickar data till min server
antingen över http och GET eller direkt till min mySQL databas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Njaa jag kan inte så mycket om sql och sånt där... Men jag lyckades ju fixa det med att det skickas till mitt gmail nästan lika bra :P
Kod:
Imports System Imports System.Collections.Generic Imports System.ComponentModel Imports System.Data Imports System.Drawing Imports System.Text Imports System.Windows.Forms Imports System.Net Imports System.Net.Mail Imports System.Net.Mime Imports System.Threading Public Class Form1 Dim mailSent As Boolean = False Public Function SendMail() As Long Dim msg As New MailMessage() msg.To.Add("[email protected]") msg.From = New MailAddress("[email protected]", "MITT NAMN", System.Text.Encoding.UTF8) msg.Subject = "123" 'msg.SubjectEncoding = System.Text.Encoding.UTF8 msg.Body = "DETTA ÄR MITT EMAIL MEDDELANDE" msg.BodyEncoding = System.Text.Encoding.UTF8 msg.IsBodyHtml = False msg.Priority = MailPriority.High 'Lägg till inloggningsuppgifter Dim client As New System.Net.Mail.SmtpClient client.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("[email protected]", "MITT_LÖSENORD") client.Port = 587 '//eller använd 587 client.Host = "smtp.gmail.com" client.EnableSsl = True Dim userState As Object = msg client.SendAsync(msg, userState) End Function Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click SendMail() End Sub End Class |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|