FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fick idag ett mail av en snubbe som erbjöd sig köpa en av mina domäner,
Tyckte faktiskt det såg lite trovärdigt ut först så jag svarade på hans mail. Sen fick jag ett svar av han att han ville köpa domänen för 150 tusen och då blev jag misstänksam och började googla. Efter ganska kort tid hittade jag diverse trådar som bevisar att det handlar om scamming. vill nu gå ut och varna er andra här på forumet för dessa skojjare. Bifogar här en bild på hur mailet såg ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad var det exakt som du upptäckte som gör att du misstänker scamming? Sökte mycket snabbt på google men såg inget uppenbart (måste väl fördjupa mig lite i det kanske). Det vore intressant att få veta vad du hittade, det ser ju ut som en helt legitim förfrågan om att få köpa ett domännamn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
googlar man på innehållet i detta mail dyker massor av trådar upp om scamming. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dom fiskar efter att du ska betala en värdering av domänen, har fått ett antal sånna mail.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
detta kallas domain appraisal scamming
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samma snubbe/företag mailade mig i helgen men efter andra eller tredje mailet var det uppenbart att det rörde sig om en bluffspekulant. Fick lära mig den hårda vägen för något år sedan då jag pungade ut dryga tusenlappen till en liknande bluffare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|