Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

feedback och förslag inför ny sajt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-20, 07:39 #11
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Medlem
Kipers avatar

Jag måste hålla med om tabellerna. Tabeller är rätt använda när det är tabular data i dem, som en lista på produkter exempelvis. Annars finns det idag bättre layout-möjligheter med CSS. Använd dig av CSS så mycket som möjligt så blir det lättare att uppdatera webbsajten fortsättningsvis. Till exempel hade det räckt med att tala om att du ville använda "greenbutton.gif" för menyn en gång i css-filen. Så när du vill ändra den behöver du bara göra det på ett ställe! Men det kanske är CMS:et som sätter begränsningarna?

Börjar bli sugen på att skaffa en katt bara för att kunna använda din shop!
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-20, 07:52 #12
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Inget CMS utan egenkodat gränssnitt, så begränsningen är följande: tid och ork samt säkert en del kunskap också eftersom jag inte är någon webbprogrammerare eller designer utan detta är en hobby.

Jag är i stället er värsta mardröm i mitt jobb, en sådan där petig beställare/systemförvaltare som struntar i hur det fungerar eller att det ska vara senaste standards bara det fungerar bra.

Mycket av tabellerna ligger där enbart eftersom det var det enda sättet jag fick det att fungera med olika webbläsare.

Men Kiper, har du ingen hund? Annars kan jag meddela från säker källa att mina shampon fungerar på människa också ( upptäcktes en morgon med alltför lite sömn), och att skumgummibollarna är utmärkta avstressbollar.

Sedan har jag en kund utan katt som köper lädervippor och vad han ska med dem till vill jag inte spekulera i. Men nog ska du kunna hitta användningsområden för produkterna även utan katt :-)
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-20, 11:14 #13
Kipers avatar
Medlem

Medlem
Kipers avatar

Jag har barn som är allergisk mot båda delarna. Så har du någon allergifri variant att tipsa om så kanske jag är intresserad. Funkar schampot på björnar? Får alltid höra att jag är som en björn... Hmm... Lädervippor låter ju intressant.

Standarder är bra men de får ju inte gå ut över funktionalitet. Jag är ruggigt imponerad om du har utvecklat e-butiken själv och DESSUTOM har något att sälja i den! :P

Jaha, vad ska jag ha i min butik? Något som ingen annan har kommit på... JA! Jag har det, t-shirts!
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-20, 12:28 #14
SweCats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
SweCats avatar

tja, Sibirisk katt föder jag själv upp och kan rekommendera.
De tåls av en del allergiker. Annars har du rexar (lockiga katter) eller Sphynxar (nakenkatter), de är hyfsat allergivänliga.

Tja du får nog bli ruggigt imponerad då, för det är ett riktigt hemmabygge, sådana där som börjar bli sällsynta i webshopsbranschen. Designen är dock ett samarbete mellan mig och en duktig Dalmas som jag hittade här på forumet. Jag specade lite funktionellt vad jag ville ha med, och hur det skulle se ut i stora drag och känslan jag vile förmedla och han fångade näst intill perfekt vad jag ville ha.

Jag ska ta mig en funderare över allt ni sagt så får vi se vad som görs om till nästa shop och vad som behålls. En del av era synpunkter jobbade jag redan på innan till nästa version av SweCat, så de var jag redan medveten om, och annat har jag nu fått upp ögonen för.

Jag får ockå passa på att tacka för all feedback jag fått.
Det är värdefullt med andra synpunkter än ens egna för man blir lätt hemmablind.
Naturligtvis mottages fler synpunkter tacksamt och jag lägger säkert ut den nya shoppen till granskning också när den är klar.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-20, 12:33 #15
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
För mig blir sajten lite för bred, scrollbaren kommer upp. Använder 1024 i FF.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-20, 22:32 #16
Sirsiljas Sirsiljas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
Sirsiljas Sirsiljas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
En av de grejerna som jag tycker är lite obehagliga för ögat är den vänstra menyn.
Förslag är att sänka opacity på "ljuset" på bakgrundsbilden för varje menylänk (den gröna), jag vet inte om det kommer hjälpa, men det är värt ett försök. Jag tycker att det skär lite.

Gillade shoppen. Bra jobbat.
Sirsiljas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 09:47 #17
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Tackar för konstruktiv kritik och förslag. Jag ska ta det till mig inför den nya layouten så den blir ännu bättre Fortsätt gärna om ni har fler förslag på förbättringar eller saker ni skulle vilja se så kan jag försöka baka in det i det nya projektet.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017