FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som vet om google räknar nedanstående som en inlänkning till URL:en?
"<a href="javascript:void(0);" onclick="javascript:window.open('URL:en')" > |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Obs! Inte helt säker.
Vad jag har hört så kan Google inte läsa javascript så därför borde inte den länkan inte kunna klassas som en inlänk hos Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, det räknas inte som en inlänk av sökmotorer.
För att en länk ska räknas som en inlänk så måste href bestå av en url, dvs url:en får ej vara i ett javascript (ej heller i href:en) och a-taggen får heller inte innehålla en nofollow. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Denna typ av länk kan google läsa iaf.
function i(id, dummie){ var newwin = window.open('/popups/' + id + '-w.html', 'tvnupopup', 'toolbar=0, scrollbars=yes, location=0, statusbar=0, menubar=0, resizable=0, width=520, height=320'); newwin.focus(); } <a href="#" class="prgm_yellow" onclick="i('11727216004745309', this); return false"> Den typen av länk på min tv-guide och google har indexerad ett tusental sådan sidor.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan google följa http://min_sida.se och där indexera koden?
<frameset> <frame src="http://min_sida.se"/> </frameset> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
En annan intressant del är att i samma veva som google började lista mina "innehållssidor" gick siten från PR7 till PR5. Det kan ju vara en slump men jag tror inte det. Den rankar dock lika bra som innan på relevanta keywords
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tror jag läste något rykte någonstans att Google testade att använda en egen version av Firefox för att ännu bättre förstå sidorna. För att kunna hantera CSS, Javascript och annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det kommer att komma, men vad jag har förstått så har det inte implementerats ännu. T ex kommer spindlarna så småningom (iaf enligt önskemål från bl a Google själva) att kunna crawla flash.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|