Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sno produkttexter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-16, 16:27 #1
andromedaflt andromedaflt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 22
andromedaflt andromedaflt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 22
Hej,

Någon som har någon aning hur dehär funkar, om ett konkurrerande företag kopierar produkttexter rakt av / i princip rakt av. Det gäller texter där vi själv översatt utländska produkttexter och lagt till ytterligare information eller skrivit texterna direkt från grunden.

Känns inte så kul när andra lever snålskjuts på grejer som kostat oss rejält med pengar och tid att få fram. Och dessutom får det en oseriöst bild av oss då det för en kund lika bra kan se ut som det är vi som tagit produkttexten från dom.

Det måste ju finnas något sorts skydd utan att man köper © på texter?

Mvh
andromedaflt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 16:49 #2
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Nja är svaret. Det räcker med att de ändrar vissa delar av texten bara för att det ska räcka att komma undan. Som du själv sa så har ni skrivit om produkttexter, och ni har ju ingen copyright på det, och det är ju inte era produkter. Så egentligen borde ni inte ha någon "rätt" till att texterna inte får snos. Det handlar väll mer om etik och moral, eller jag kanske har fel...

Har de snott allting rakt av? Eller har de tagit eran text om formulerat om det? Om det sisnämnda, så är det rätt kört.

EDIT: Det kan vara av ditt intresse att lägga till en kommersiell hemsida i din profil, för att följa "wn's grundlag".

Citat:
- Profilen skall innehålla minst en (1) kommersiell hemsida. Det är av allmänt intresse på WN att veta vem man diskuterar med.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-03, 19:08 #3
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Lägg in lite lustliga formuleringar i texten . Ungerfär som märker doklument emot spioneri..

Sedan gör en polisanmälan. Jag har råkat ut för andra företag har knyckt texter. Jag påpekade det för företagat, att de vara oseriöst av dem att stjäla texter, då blev dom sura..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017