FAQ |
Kalender |
2007-02-16, 17:27 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Någon som har någon aning hur dehär funkar, om ett konkurrerande företag kopierar produkttexter rakt av / i princip rakt av. Det gäller texter där vi själv översatt utländska produkttexter och lagt till ytterligare information eller skrivit texterna direkt från grunden. Känns inte så kul när andra lever snålskjuts på grejer som kostat oss rejält med pengar och tid att få fram. Och dessutom får det en oseriöst bild av oss då det för en kund lika bra kan se ut som det är vi som tagit produkttexten från dom. Det måste ju finnas något sorts skydd utan att man köper © på texter? Mvh |
||
Svara med citat |
2007-02-16, 17:49 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nja är svaret. Det räcker med att de ändrar vissa delar av texten bara för att det ska räcka att komma undan. Som du själv sa så har ni skrivit om produkttexter, och ni har ju ingen copyright på det, och det är ju inte era produkter. Så egentligen borde ni inte ha någon "rätt" till att texterna inte får snos. Det handlar väll mer om etik och moral, eller jag kanske har fel...
Har de snott allting rakt av? Eller har de tagit eran text om formulerat om det? Om det sisnämnda, så är det rätt kört. EDIT: Det kan vara av ditt intresse att lägga till en kommersiell hemsida i din profil, för att följa "wn's grundlag". Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-03-03, 20:08 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg in lite lustliga formuleringar i texten . Ungerfär som märker doklument emot spioneri..
Sedan gör en polisanmälan. Jag har råkat ut för andra företag har knyckt texter. Jag påpekade det för företagat, att de vara oseriöst av dem att stjäla texter, då blev dom sura.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|