FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har börjat få lite konstiga sms-meddelanden med från diverse företag, senast nu i raden:
"Få 3 retro-signaler kostnadsfritt! Stoppa med SMSa STOP till 72577" + en länk till se.widelive.com. Hur gör man för att "inte" bli lurad? Att smsa nånting till 72577 utgår jag från kostar pengar? Jag vill inte ha några ringsignaler och .. tja.. kan de slänga upp mig på premium-sms-tjänster utan mitt medgivande? Är ju måttligt sugen på att deala med telia om det här i efterhand.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Jag tror det bästa är att ignorera meddelandet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får massa skit från parbet hela tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Någon som kan svara på detta? Kanske rent av Tobbe.
Nu vet jag inte vad tjänsten heter eller kallas. Men jag vet att när man skickar ett betal-sms, så dras det först pengar från kortet när man får tillbaks retur-smset. Vad hindrar någon från att skicka den typen av SMS till mig? DVS. Skicka sms till mig som kostar. Vet att det finns X antal stycken som inte drar sig för att göra den här typen av bedrägerier... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick samma sms för några månader sen. Det är ett MMS och öppnar man länken i det MMSet så börjar man abonnera på någon jävla ringsignaltjänst..
Det borde vara förbjudet, det där smset leder ju bara till total förvirrning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad kallas det, omvänd avtalsbindning? Inte rätt ord men jag sitter bara och tänker på belgisk öl just nu så ni får förlåta
![]() Det är olagligt mot privatpersoner men jag är osäker på hur det är mot företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Negativ avtalsbidning tror jag det kallas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad gäller widelive så ignorerar iaf jag deras meddelanden, det är ren spam (som dyker upp till mer eller mindre alla nummer, även oregistrerade kontantkort som aldrig någonsin har haft någon trafik.)
Om man besöker deras wap-push/URL i SMSet så triggar du antingen wap-billing eller optar-in till ett avtal, vilket vet jag inte eftersom jag inte har några planer på att göra det själv ![]() Deras bolag ligger i UK & till största sannolikhet kommer inget att hända även om du anmäler det. I mina ögon inte värt tiden eftersom dem hittar en ny väg nästa gång.. (ja, jag vet, egentligen borde man anmäla det men man orkar bara inte bry sig..)
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |