FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har 2 konton på TD och jag har alltid fått utbetalningar samtidigt från båda kontona till mitt svenska bankonto. Det har alltid varit "vanliga" insättningar på BG konto.
Och så i januari hände något, utbetalningen från konto 1 kom som en utlandsöverföring. Och så kollar jag kontot idag och ser att även dagens utbetalning från konto 1 har satts in som en utlandsöveföring. Konto 2 fortsätter att få pengarna som en vanlig svensk BG insättning. Som en följd av detta innehåller utbetalningen från konto 1 ingen moms. Ska det verkligen vara så? Utbetalningen görs av Tradedoubler AB med ett svenska momsnummer. Utbetalningen görs till "Robertsson AB" med ett svenskt momsnummer. Utbetalningen görs för tjänster utförda i Sverige. Ska inte moms läggas på dessa utbetalningar? Någon annan som sett detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
om det ar ett svenskt AB med momsnr sa ska ska moms betalas ut. Du borde nog ta kontakt med TD ang detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad visar utbetalningsrapporten på TD?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den är utan moms. Jag pratade med TD precis och dom ska betala ut momsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bra med en snabb lösning, Td brukar lösa problemen relativt snabbt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte fått moms på någon av mina utbetalningar. Vad var det som styrde om man får moms eller inte? Mina utbetalningar kommer också som utlandsbetalningar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|