FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En vän läste på Nordnet att Eniro just köpt upp bubblare.se, men det står inget om det på bubblare.se. Någon som vet om det är sant?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, det är sant:
http://www.eniro.com/en/Press/Pressrelease...sp&wayid=144008 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Där ser man. Grattis Bubblare =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
aftonbladet hade också en artikel om det
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Även InternetWorld skriver om det, se:
http://www.idg.se/2.1085/1.96208 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Intressant, då Schibsted skulle köpa dem först. Men Schibsted backade från affären, och bestämde sig för att bygga upp en egen videosajt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att de har varit aktuella för uppköp från flera håll. Saken är ju att tekniken bakom bubblare.se är inte svår att ta fram. Man kan gå ett par snäpp till upp i teknikväg och skapa en mycket bättre lösning men det kräver andra resurser.
Personligen tror jag inte att bubblare.se har så mycket trafik när det kommer till kritan, därför är det mera lönsamt för alla de stora aktörerna som har varit framme och nosat på bubblare att skapa eget (tv4, ab, lunarstorm etc). Att eniro köper bubblare förvånar mig därför lite, lågt pris kanske? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Artikel på DI.se med lite kött på benen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
(Bara jag som tycker kombinationen uppköpet och uppköpsobjeketets namn är lite komiskt?)
Håller med grazzy - ingen speciell teknik, och trafiken verkar inte så fantastisk. Personligen hade jag nog köpt roliga klipp, om jag fått välja. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Jag tror att tekniken jag har (på roligaklipp) är rätt så identisk med bubblare.se's faktiskt. Finns inte så mycket att välja på rent konkret om man opensource. Trafiken var ju faktiskt mer än jag trodde, 1,5m filmvisningar är ju rätt ok. Frågan är bara hur de räknar dem, är det varje load av sidan så kan man säkert nästan halvera den siffran.
Bubblare har ju varit en "het potatis" sen start, Oskar har ju verkligen slagit mynt av hela fenomenet "video online". Bra timing, rätt nivå tekniskt och nischning mot svenska marknaden. Fått ut pressreleaser och skapat hype. Tillväxten lär ju inte öka enormt mycket nu heller utan en samarbetspartner med trafik typ eniro. Det är kul att se att det händer saker och att det finns pengar för uppköp. Tre uppköp senaste veckorna, det borde vara nog med ambition för att vi på wn skall kunna slänga ur oss en massa nya spännande koncept under 2007, eller hur Per? ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|