FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det 20.000 aktiva medlemmar?
vilken åldersgrupp? vad har du för info lagrad om dom? är det genomsnittiligt 20.000 aktiva medlemmar online samtidigt eller hur menar du? Det finns många faktorer men 20.000 aktiva medlemmar skulle jag värdera över 31kkr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Antar att det är runt 129 medlemmar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mario: Han har aldrig sagt 20'000st det var jag som tog det som ett exempel.
Boogieman: Jo, men det beror helt och håller på hur allt är strukturerat. Är det spagettikod allting och ej W3C validerad HTML-kod så ger jag 1000kr för koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Min erfarenhet av Citymayor är ett det är ett intressant spel, med roliga idéer. Jag tycker speciellt om funktionerna med byggschema och grejen med att skatten inte ändras direkt, utan den ändras med 2 procentenheter per timme, för att folk ska kunna flytta ut innan skatterna är FÖR höga.
Däremot finns det en hel del buggar i spelet och det kommer nog tyvärr inte hålla hur länge som helst. Angående koden så är det INTE valid HTML och dessutom en tabellayout (vilket inte heller är korrekt enligt standarden). Men som sagt har det potential.. Kanske kan bli nåt om man behåller många formler och börjar om från scratch... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Arbete = 1000kr? Motsvarar 1.5 konsulttimme i Stockholm. Du måste jobba riktigt fort! B) [/quote] fast antingen tar man väl betalt för jobbtimmarna (då främst om man redan har en beställning) eller så tar man betalt för besökare etc Det är ju jobbet på programmeringen som har skapat innehålls /besöksvärdet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
??
Du måste fråga dig: hur mycket skulle det kosta för den potentiella köparen att göra en likadan site från scratch? Hur mycket ÄR ditt jobb värt? Kundstocken är också värd pengar, beroende på hur svårt och hur lång tid det skulle ta att skaffa fram en sådan för köparen på egen hand. Tid, tid, tid, tid = pengar I vissa fall; kompetens = pengar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mm,
men man kan ju inte räkna med att få ut 100 000 kr för ett projekt bara för att man lagt ner 100 timmar på det och vill ha 1000 kr/h... Vid försäljning av obeställda projekt är det ju innehåll och besökarantal som är intressant för köparen och till viss del är det ju den tid och kompetens man lagt ner på sidan som skapar detta värde, men man kan ju inte sätta ett pris för vad man tycker innehållet är värt och sedan plussa på kostnad för den tid man suttit... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag menar inte att man ska plussa på något för vad innehållet är värt, utan bara vad det har kostat att utveckla siten + förvaltning + kostnader och tid för att skaffa sig den kundstock man har.
Om inte innehållet är så pass speciellt att ingen annan kan göra en likadan site så är det ju en annan femma. Och sen kanske man inte ska beräkna sån hög timlön för ett projekt, men man måste inse att siten är värd olika mycket för olika kunder. Jag tänkte likadant själv förut innan jag blev kunsult "Men herregud, betalar man 500k för en site, oj jag kan göra det för 5000kr....jävlar jag kommer att bli rik" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ok.
men känns som det är stor skillnad på beställda projekt och någon som kodat ihop något och sedan hitta en köpare. I det senare fallet kommer det alltid bli tillgång och efterfrågan som gäller, och just nu är det nog köparnas marknad. Tillgången är ofta större än efterfrågan om det inte är väldigt unika saker. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|