FAQ |
Kalender |
2007-02-09, 19:41 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en helt ny sajt, där det ramlar in runt 7-10 besökare varje dag genom google/type-ins.
Någon dag varje vecka, olika dagar, så blir det hysterik. Min CTR går upp i ca 300% på några besökare. Kan ibland ha 14 klick på 4 besökare. Har ni varit med om något liknande? Inte fått någon varning från google att det används något autoklick program eller liknande... Möjligtvis skulle det vara att besökaren är så pass intresserad av annonsen att han går in flera gånger, men hur troligt är det på 4 besökare? |
|||
Svara med citat |
2007-02-09, 23:23 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är 1000 besökare och en klickar 10 gånger märks det inte i statistiken.
Om det är 3 besökare och en klickar 10 gånger blir statistiken som du beskriver. Jag lägger aldrig adsense på sajter som har mindre än X-hundra besök per dag. |
||
Svara med citat |
2007-02-10, 06:35 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-02-10, 09:25 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, jag har en sida som kan få 300% klick på en dag, och det har varit så i mer än ett år. Genomsnittet är dock betydligt lägre.
Det är inte så konstigt. Besökaren är ute efter information om en viss grej och öppnar alla adsense-länkar i bakgrunden, och har man då bara ett tiotal besökare om dagen får man konstiga siffror. |
|||
Svara med citat |
2007-02-10, 15:12 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta har jag också sett på någon av mina sidor med lite mindre antal besökare. Känns inte som något problem än så länge direkt. Det blir ännu lustigare om man enligt adsense tex. har 0 sidvisningar och 2 klick
|
|||
Svara med citat |
2007-02-10, 15:35 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mm, sedan kan det ju disskuteras hur exakt adsense är med sina sidvisningar..
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|