FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick nyss brev från en advokatfirma och behöver era synpunkter. Det är så här att jag säljer självförsvarsgrejer på nätet, domänen jag använder kan vi kalla xxxx.nu. En av mina leverantörer
heter xxxx.se, alltså samma fast .se. Anledningen att jag registrerade .nu var för att jag tyckte att domänen var passande och var helt enkelt ett bra namn för grejerna jag säljer, den var dessutom ledig vilket inte är vanligt med bra domäner. Deras företag har sitt säte i Göteborg och mitt i Skåne, vet inte om det har betydelse, det finns dessutom inget registrerat varumärke på namnet i domänen. Mitt företag heter också något helt annat. Har jag någon möjlighet att fortfarande ha rätt att använda min domän? Eftersom jag har haft det ett tag nu så skulle det va väldigt tråkigt om jag måste byta eftersom jag tryckt upp etiketter osv. Som det är nu så är jag dessutom ganska säker på att jag har betydligt fler besökare än dom och att isåfall dom tjänar på mig, inte tvärtom som dom menar i brevet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjenix..
Jag var med om samma sak i höstas. Lika bra att skriva ett brev till dem och fråga om ni kan komma överrens om någon smidigt lösning som gynnar båda parter annars är det lika bra att du vänjer dig vid tanken att du får byta domän .. Tyvärr.. Lycka till ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såvitt jag kan se så har de inte namnskydd i ditt län... (inte heller något varumärke)... kör på :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bör nämnas att namnet är ett helt vanligt ord i engelska ordlistan, väldigt generellt, och passade helt enkelt bra för de saker jag säljer. Jag har gjort mitt bästa nu för att minska likheterna så jag får se vad dom gör nu, tror inte dom har något att gå på sen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Deras företagsnamn är ju heller inte detsamma som deras domännamn så där har dom väl inget att hämta? Sen är dom ju knappast "stora", de har 3 olika produkter, samtliga kan man köpas lite varstans, tex Teknikbutiken etc...så dom är inte ens unika i det segmentet ... frågan är hur stor kundstock dom tror att dom förlorar?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|