FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick en faktura från IT Verket på 7st domännamn för 1.900:- /st.
Vi har .se och .com själva och nu har de registrerat .eu .net .nu .biz .name .info .org Vid en whois koll så står vi som "registrant name" medan "Inter Domain Solutions LLC" står på övriga kontakter (admin, billing, technical) Vi har inte beställt detta utan de ringde VD och frågade om vi var intresserade, det var tydligen någon annan som var intresserad av domänerna... Är det någon som har råkat ut för dem, är det samma bondfångeri som EUweb och Mårtensson m.fl ägnat sig åt tidigare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja du kan ju läsa vad IIS skriver om dem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Antar att det bästa är att bestrida fakturan och strunta i domänerna (edit stavfel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En av mina kunder blev uppringda av dem i förra veckan!
Min kund ringde upp mig parallellt med att de hade IT-verket i telefon. Kunden frågade mig "Ska jag köpa domänerna? De säger att nån annan köper de annars." Jag sa till kunden att spy galla och skälla på dem! Vilket min kund gjorde ![]() IT-Verket, vilka äckelmetoder! Och att det fungerar fortfarande.... illa ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har hört att IT-Verket är namnet som ökända Sellnet numera går under, om det är så eller inte vet jag inte säkert, men det är stora likheter mellan tidigare Sellnetsidor och den nuvarande.
Det varnas även för IT-Verket på följande varningslistor IIS Varningslista Svensk Handels Varningslista |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan vara på sin plats av aktivera tråden igen. IT Verket ringde så sent som idag och körde sina metoder.
Men det tilltänkta offret sökte på Google och kunde läsa en del om dem. Och för en gångs skull kom inte WN överst i serpen på de som varnade för dem utan min blogg. Edit: Inte överst men strax under deras egen hemsida om man skall vara petig men ovanför WN är den. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|