FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kärt problem har många namn,
XHTML: <div class="buttonarea"> <ul id="nav"> <li class="first">Hem [*]Hem [*]Hem [*]Hem [*]Hem[/list] </div> -------------------------- CSS: -------------------------- ul#nav, ul#nav li { float: left; list-style: none; margin: 0; padding: 0; } ul#nav { font-family: "Trebuchet MS", Verdana, "Arial Rounded MT Bold"; font-size: .82em; } ul#nav li a { border-right: 1px solid #641b15; display: block; float: left; padding: 2px; width: 80px; text-decoration: none; } .first a { color: #009999; margin: 0 0 0 12px; } ul#nav li.first li a { padding: 80px 0 0 0; } ul#nav li a:hover { background-color: #009966; } ------------------ GER DENNA MENY: ______________ ![]() ------------------- PROBLEM: ------------------- Menyn fungerar inte i IE6, FF2 och Safari visar den korrekt. Kan någon hjälpa mig? Finns det en lösning för menyer med float:left? (alltså horisontella) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gjorde igår huvudmenyn på http://www.tweb.se
Den är i princip uppbyggd på samma sätt. Fungerar fint i IE7 och FF1.5, har dock inte testat i IE6 ännu, men det kanske du kan göra, och om det funkar så kan du ju se koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Denna sidan har många exempel på både horisontella och vertikala listor (menyer) med bra information om browsersupport.
http://css.maxdesign.com.au/listamat...er-support.htm Tänk på att browsersupport inte alltid stämmer utan även beror på omgivningen som listan placeras i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
*Rollover horizontal list navbar: Den här verkar ju vara det jag söker, men exemplet verkar inte ha fasta pixlar i höjdled, men jag provar iaf. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det fungerar.... IE/FF/SA visar en pixelperfekt meny. Resultat: ![]() CSS: ------------------------ #navcontainer ul { padding: 0; margin-left: 12px; margin-top: 1px; background-color: #036; color: White; float: left; width: 500px; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10px; } #navcontainer ul li { display: inline; } #navcontainer ul li a { padding: 0.2em 1em; background-color: #036; color: White; text-decoration: none; float: left; border-right: 1px solid #fff; height: 18px; line-height: 18px; } #navcontainer ul li a:hover { background-color: #369; color: #fff; } KOD: --------------- <div id="main"> <div class="buttonarea"> <div id="navcontainer"> <ul> <li id="active">Item one[*]Item two[*]Item three[*]Item four[*]Item five[/list]</div> </div> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|