Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Norton IS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-23, 08:39 #1
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Har Norton Internet Security installerat på datorn men har inte valt att köpa deras "uppdateringar" av virus skyddet (har valt annan lösning).

Att det med jämna mellanrum då poppar en ruta som påminner mig att jag lever farligt och att jag bör köpa deras skydd - det är väl OK. Men nu (sedan igår) slänger dom ut att ett mycket farligt snabbsmittande hot sprids och jag bör omedelbart köpa deras uppgradering (ej ordagrant). Detta mycket farliga hot ska vara en trojan som heter Peacomm. När jag surfar på detta akuta hot hittar jag (nästan) nada.

Ren skrämseltaktik - eller... ??
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 09:44 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Nja, Symantec är duktiga på att ropa varg. McAfee har satt detta till Low-Profiled och med gamla klassningen medium. Det rör sig om en exefil som sprids via epost och som vanligt så om man är så dum att man kör okända exefiler så får man skylla sig själv. De flesta här på WN tillhör nog inte den kategorin och borde med andra ord vara tämligen säkra mot just detta "hot".
Symantec
McAfee

EDIT: Stavfel
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 09:49 #3
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Inte helt dumt att dom varnar, då det finns väldigt "dumma" människor där ute. Min lillebror jobbar som Hem-PCsupport och de haft haft en samtalsökning på 50% det senaste dygnet. Ökningen bestod av folk som har blivit smittade.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 10:50 #4
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Jag tycker de varningsmeddelanden som slängs upp av Nortons Antivirus / Internet Security är extremt fula. "Din dator har skyddats mot 72xxx virus och nu går virusskyddet snart ut! Förnya genom att klicka här och betala $$$!"

Sen går ju kvällstidningarna deras ärenden också när de basunerar ut att man blir av med miljoner från sina konton om man inte installerar säkerhetsprogramvara - och de rekommenderar förstås de dyraste.

Dessutom är Nortons prylar (för hemmamarknaden) det som ställt till mest problem för mig, slöar ner, slänger upp varningsrutor till höger och vänster för att informera om sådant som den genomsnittlige användaren inte vill/behöver se osv..

Tacka vet jag den gamla goda tiden när Norton stod för kvalite. Norton Commander lever fortfarande i mina burkar i form av Total Commander. Till och med snabbkommandona är samma!
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 19:46 #5
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Jag anser ju också att även panda borde se över sin marknadsföring där de med skumma metoder försöker få kunderna att köpa. Jag testade deras virus-program på en klientdator gratis i 3mån, sedan efter 2mån så fick jag ett mail, faktura **, läste vidare och då hade de bifogat faktura och allt, jätte fint, och längst ner så stog det att man inte behövde betala om man inte ville fortsätta använda tjänsten, det är något som jag misstänker är många som betalar på oavsett om de vill ha programmet eller inte.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017