FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Banned
|
Norton är ett virus i sig själv... Finns inget antivirus som sänker prestandan i datorn så mycket som Norton.
Antivirus: Nod32 eller Avast!... Brandvägg: Windows inbyggda (SP2) eller ZoneAlarm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag antar att du menar antivirusprogram och inte virusprogram.
Vi har en PC med Windows XP hemma och på den kör vi AVG Free edition sedan många år, och det har fungerat kanonbra. På jobbdatorer (Macar med OS X) har jag inga antivirusprogram alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
NIS (Norton Internet Security) med både brandvägg och antivirus skapar ofta regler helt utan förvarning. Helt plötsligt kan webbläsaren sluta fungera, e-postprogrammet osv. och man måste då rensa brandväggsreglerna. Ofta är det också så att inställningar inte slår igenom direkt (t.ex. vid rensning av brandväggsregler) utan man måste då starta om datorn.
LiveUpdate slutar ofta att fungera. Det finns fixar från symantec som fixar det men ofta hjälper inte det heller. Man måste då ominstallera NIS, men inte heller det går som på räls. För att kunna bli av med NIS helt och hållet (så att man kan installera det på nytt) måste man köra Norton Removal Tool. Det känns som om Norton enbart består av fullösningar, även om det fungerar bra när det väl fungerar. Jag lägger min röst på F-secure eller NOD32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag är mycket nöjd med Kaspersky.
Norton innebär en del konstigheter emellanåt. McAfee har aldrig varit speciellt bra och Panda har i alla fall varit en helt igenom usel produkt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||