FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Söker vettigt kassaprogram.
Kraven är att den ska kunna printa på vanlig laserskrivare i A4 format. Inge krångliga kopplingar till terminaler eller kassalådor, bara rent butikssystem för att snabbt printa kvitton och ta betalt. Några som har provat några system att rekommendera? Vet att det finns flertalet, men vill ha åsikter från er som verkligen använt dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hos en tidigare arbetsgivare använde vi (tror man använder det fortfarande) Kassanova. Den version vi använde var har jag för mig skräddarsydd för just den verksamheten men som jag förstod det som så hade dom även vanliga basicversioner också.
Jag har använt systemet både för ren kassahantering i butik samt för offert och faktureringsfunktioner. Väldigt lätt system att arbeta i även om det finns en del funktioner som jag kanske skulle fungerade annorlunda och var upplagda på ett annat sätt. Men som vanligt basic kassasystem fungerar det utmärkt! Edit: glömde nämna det att du i detta program kan få ut kvitton på både vanlig kvittoskrivare samt på laser i A4. Går även printa fakturor, följesedlar etc. Edit 2: Installeras som vanligt program i Windowsmiljö ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En till sak, det gör inget om det finns moduler, d.v.s. att vi kan vara två företag i samma burk men använda olika profiler eller så.
I dagsläget är vi två företag som delar på samma lokal men har åtskilda tjänster, skulle underlätta med en gemensam burk, och ser bättre ut på kassadisken också ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
euro shop kassa är ett bra system tycker jag. Vi kör det på utställningar och det går att skriva kvitto på laserskrivare och att koppla ur kassalådafunktionen.
Vi hade en låda i och för sig så det har jag inte provat, men i övrigt så fungerar det bra. Det är dessutom godkänt av skattemyndigheten vilket är bra. http://www.quadriga-ab.se/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|