FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Då var det dags igen!
Två av dessa mail ramlade precis in i inkorgen. Ingen som gått på det antar jag? ![]() ![]() Kanske ska kommentera det uppenbara: länken går inte till Nordea :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyvärr så tror jag att det finns en och annan gammal tant som faktiskt går på det här!! även om bara 0,0001% av alla som får detta går på det så räcker det för att dem skall fortsätta...
tycker för övrigt att det är ganska pinsamt att de (polisen/nordea/?) inte är tillräckligt smarta för att kunna spåra dem som skickar dessa mail och kasta dem bakom galler! Tack för varningen iaf... :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar vara väldigt lönsamt detta.
Inte första varken andra gången det händer. Dumma människor! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Cirkus 10 mail har dammat in i min inkorg här under kvällen/natten. Puh...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför är det bara nordea som drabbas?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nordea har skrapkort jämfört med andra företagen som kör engångskoder som förbrukas (timeoutar) om du inte använder den.. medans Nordea Engångskoder finns där föralltid tills du ja, använt den. Så ger jag dig 2-3 koder så kan du länsa mitt konto 1 år senare ..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Plussgirot har även denna metod, men det är ju inte så många som har konto hos dom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nordea får fan fixa detta problemet, börjar bli löjligt nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ur min synvinkel, inte kund hos nordea, så finner jag det ändå rättfärdigat att de nu sagt att de slutat betala ut pengar till de som går på dessa attacker. Man har enligt uppgift även skickat brev med posten till sina kunder och informerat om att man aldrig begär ut liknande uppgifter per mail. Det verkar ju fortfarande vara en lönsam affär att skicka dessa iom. att det fortsätter, så anser ju att nordea borde byta sina trisslotter till något lite säkrare och kanske digitalt den här gången?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|