FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag och två kompisar/kollegor har som projekt arbete pillat ihop ett rätt schyst interaktivt-webbspel. Det är försvisso några småbuggar kvar men inget som tar lång tid att fixa. Jag skulle vilja vete hur mycket man kan kräva för en sida som denna idag. Förr i tiden var den värd ganska mycket, men har ingen aning om vad priset kan ligga på idag. Vi har inte lanserat sidan än, men iaf. www.citymayor.net (Vet att man inte får skriva adresser här, men hittade inget bättre ställe att läggaa frågan på) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(Räknar med c:a 20000st medlemmar) 2000 + 1000 + 100 = 3100kr Så mycket skulle jag ge för den iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror den är värd mer (särskilt om den haft 20000 aktiva medlemmar). Det tar nog en hel del tid att programmera allt. Är ni ute efter att tjäna pengar vid en försäljning, så är det nog bättre att vänta och utveckla tjänsten vidare samtidigt som ni lanserar den och gör den populär.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tycker det är värt mycket mer än 3100kr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Spelet med ett fåtal medlemmar som idag är inte värt något i mina ögon, men med 20 000 aktiva medlemmar hade det varit värt mer än 3100 iaf, får inte riktigt ekvationen som säger att 20 000 medlemmar är värt 3100 att gå ihop
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det skall givetvis vara med en nolla till :P Var helt genomtrött när jag skrev inlägget. (Kolla tiden) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Menar du att varje medlem skulle vara värd 1 kr? vad skulle + 1000 + 100 vara för?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
antalet aktiva medlemmar + ev arbete från eran sida + domänen = pris. (Räknar med c:a 20000st medlemmar) 20000 + 1000 + 100 = 31000kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Varför hänga upp sig på mig?
Jag sa ett förslag. Kom med egna och bättre förslag ist. för att gnälla på mig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|