FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Se till att hålla en hög nivå på diskussionerna. Att det diskuteras vilken film som är bra är ju inget problem.
Kanske kan du be dina medlemmar att utelämna information om huruvida de ska ladda ner filmer. Skriver de istället att de ska se eller "skaffa" filmen kan de lika gärna ha för avsikt att köpa, låna eller se filmen på bio som att ladda hem en "piratversion". Serienummer, crack samt instruktioner om hur man kringgår kopieringsskydd kanske inte är direkt olagligt, men det är en gråzon. Det är du själv som sätter nivån och jag tror ditt forum ger ett mer seriöst intryck om sådant inte tillåts. Å andra sidan har jag sett trådar modererade som handlar om hur man byter serienummer på sin windowsinstallation. Det behöver inte betyda att det är fråga om piratkopior även om det kanske är ganska sannolikt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte om det finns inom filmvärlden, men bland musik så kan man ju faktiskt ladda ned utan att det är olagligt, dvs man betalar för det ändå.
Därav borde det inte vara olagligt att säga "jag ska ladda ned den" heller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Intressant diskussion. Att "åka dit" var inte den stora grejen med det hela, utan helt enkelt att jag vill hålla mig inom alla ramar och regler. Och om man lägger ribban för vad som får skrivas så är det lika bra att köra stenhårt på det sen så det slipper bli missförstånd och tjafs.
Sen var jag också väldigt intresserad av om någon visste vad google hade att säga om det, eftersom jag använder adsense. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det var ett skrivfel, får jag förmoda. BSS respektive BBS. BBS är benämningen på lagen och BSS är en beskrivning på någon form av främlingsfientlig sammanslutning om jag inte är felinformerad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||