Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Yrkes beskrivning på nån som kodar och driftar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-08, 14:05 #1
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Hej jag försöker starta ett projekt där man typ säljer mp3 från en sajt ungefär som dem Allofmp3 gör i Ryssland. Grejen är den att jag inte kan dem tekniska detaljerna vare sig hur Allofmp3s infrastruktur ser ut el. hur jag själv ska bygga min egen infrastruktur.
Så jag antar att jag gör bäst i att försöka anlita nån som kan sånt.

Jag har snackat lite med en ISP (med mina bristfälliga kunskaper) där dem bl.a. nämnde detta
Citat:
Om du hyr server av oss måste du ändå ha någon som kodar och driftar. Vi sköter endast den "hårda" biten som den fysiska servern samt internet accessen.
Så jag frågade vad är yrkes beteckningen på en som kodar och driftar allt?
Då svarade dem:
- finns massor
- kodare/programerare
- konsulter

Min fråga är då, ifall jag letar efter nån som kan den biten dvs. att koda och drifta allt. Hur gör jag för att formulera min annonsering korrekt så att jag får tag på rätt kompetens?
Att skriva jag söker kodare/programmerare el. konsulter låter så brett och allmänt, hur kan jag mer specifikt precisera dem arbetsuppgifter jag behöver hjälp med? (när jag själv inte ens vet exakt vilka arbetsuppgifter som behöver kunna lösas)
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017