FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, hur skulle man få till en bra rubrik till detta :blink:
Har ett litet problem, testkör MOSMS tjänsten med "live SMS" När inkommande SMS listas så visas inte första ordet, men jag får det inte till att funka när jag vill ha bort även det andra ordet!! Man skickar: kub live meddelande, så kub visas inte, men live finns kvar. Sen skulle jag även vilja ändra teckensnitt och storlek. Underbart om någon har lite tips ![]() Så här ser koden ut: <?php // Definiera konstanter för databasanslutning $MYSQL_HOST = '*****'; $MYSQL_USER = '****'; $MYSQL_PASSWORD = '*****'; $MYSQL_DATABASE = '*****'; // Anslut till databasen mysql_connect($MYSQL_HOST, $MYSQL_USER, $MYSQL_PASSWORD); mysql_select_db($MYSQL_DATABASE); // Plocka ut 10 senaste SMS $res = mysql_query('SELECT *,unix_timestamp(tstamp) as utstamp FROM sms ORDER BY tstamp DESC LIMIT 10'); // Eka ut en tabell echo '<table cellspacing="0" cellpadding="5" border="0">'; echo '<tr><th>Meddelande</th><th>Datum</th></tr>'; // Gå igenom varje SMS - skriv ut tabellrader while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) { // Plocka bort första ordet (prefix) ur meddelandet $row['message'] = substr($row['message'],strpos($row['message'],' ')); // Plocka ev bort andra ordet ur meddelandet, på samma sätt $row['message'] = substr($row['message'],strpos($row['message'],' ')); echo '<tr>'; //echo '<td>' . $row['sender'] . '</td>'; echo '<td>' . $row['message'] . '</td>'; echo '<td>' . date('ymd h:i',$row['utstamp']) . '</td>'; echo '</tr>'; } echo '</table>'; ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
det funkar inte för att när du tar bort första prdet finns space kvar så då hittar den ju space först. Kör antingen:
$row['message'] = trim(substr($row['message'],strpos($row['message'],' '))); eller: $row['message'] = substr($row['message'],strpos($row['message'],' ')+1); För att ändra storlek etc så får du läsa på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Se så lätt det va
![]() Stort tack!!! Ska kolla din länk, om mina kunskaper räcker ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
passar på med en fråga till, har googlat utan resultat, vet inte riktigt vad jag ska söka på.
Men går det få en php sida att uppdateras automatisk med en viss tidsintervall? Thanks //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har inget med PHP att göra.
sök på "meta-refresh" till exempel. |
||