FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror Google gjorde ett bra köp. Med tanke på att Youtube hade 100 miljoner filmvisningar om dagen, eller hur det nu var, tänk vad mkt reklam dom kan köra in innan videon visas. Låt oss säga att dom gör en 3 sekunders streaming/visning av reklam innan den aktuella videon startas, vad tror ni det är värt i pengar?
Dock finns det en baksida av det hela, folk tröttnar lätt på reklam så om nu Google planerar att utöka Adsense till exempelvis Youtubes videos så hoppas jag dom verkligen inte gör en aftonbladet, där dom visar 15 sekunder eller mer av reklam (kanske mindre). (Syftade på aftonbladets tv) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nuuu har jag äntligen läst klart det mesta av det grundläggande stoffet. Finns mera att läsa antar jag...
En fråga, vad är den rätta yrkes benämningen på nån som kan allt det här med ISP osv.? En till fråga, när man hyr in sig hos en ISP och planerar på att köpa servrarna istället för att bara hyra dem. Är man tvungen att köpa dem servrar som ISP själv tillhandahåller el. kan man köpa servrar av andra märken hos någon annan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kom ihåg en sak, den intellektuella eliten går att köpas.
En stor del av dom jobbar för Google Inc. Köpet av YouTube har garanterat sina logiska förklaringar. Med tiden ser vi. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu hoppas vi givetvis att Aftonbladets webmasters läser på WN och fixar detta ASAP |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Haha ja
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Ska du ha egna servrar (colocation) så får du självklart ha vad du vill. Fast som leverantör kan man rekomendera olika och har antagligen mer erfarenhet/kunskap än om du ska köpa själv och inte vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag antar att Patrikweb själv är en renodlad ISP?!
Då kanske du kan ge mig lite investerings tips angående hårdvarorna. Jag läste en artikel på Forbes för inte så länge sen om denna snubbe. http://www.forbes.com/home/free_forb...101/064_2.html Som påstods kunna leverera "nätverks mackapärer" :blink: (jag kan fortf. inte mycket om nätverk och hårdvara) till bråkdelen av det pris som stora leverantörer som Cisco säljer. Som dessutom för det pris som Cisco levererar, har 7 ggr så mycket mer arbetsprestanda. (Dåligt formulerat men ni fattar vad jag menar när ni läser första paragrafen i länken!) Är detta mackapärer för oss som söker colocation el. maskiner endast avsedda för dem som driver ISP hallar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
|
Citat:
Men normalt så behöver du inte massa egna router/switchar utan det sköter leverantören. Själv är man en cisco h*ra som gjärna kör cisco, eller exteme networks saker. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|