FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Undrar ifall ryska Allofmp3.com måste brottas med samma stora bandbreddskostnads frågor som Youtube? Dem sysslar med mp3 filer så jämfört med videoclips borde det naturligtvis bli billigare. Fast det är ju ändå en hel del som testar Allofmp3 konstant och med 30 mille i olagliga intäkter om jag minns rätt, så måste den här typen av verksamhet ändå kräva Internet trafik i samma stora skala som Youtube fast delat med 2. Men ändå det måste vara mycket trafik det rör sig om då det är en Internationell business, inte bara riktat mot den ryska marknaden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Förutom trafik så är det intressant med upphovsrätt. Alla hoppas på AllOfmp3, men praktiskt tagen ingen på YouTube!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
För mig som är lite novis på allofmp3.com, finns det ingen hake med sidan (eftersom perspektiv bredband spärrat sidan etc)? Är det som CDON.com Download fast hela album går på 15kr? Ursäkta offtopic.
Edit: Antar att det är olagligt att sälja musiken de inte har betalat för :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag har förstått är det inte direkt olagligt. Det är väl inte heller särkilt jättelagligt, men å andra sidan tror jag inte att det går att sätta fingret på vad som är olagligt. Det nog rätt mycket av en gråzon, mao.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som jag förstått det ligger allofmp3's servrar i ryssland där man inte har några lagar mot sådana här nedladdningssidor ännu. Det är därmed lagligt. Rätta mig om jag har fel någon...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Hur rättfärdigar YouTube det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Dom är helt lagliga via rysk lag, sedan lär dom dra mycket mindre trafik.
Då det är en betalsida samt ett album inte alls är så stort i mp3. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Å andra sidan borde det kräva ruskigt mycket processorkraft att konvertera låtarna. Man kan ju få låtarna i princip vilket format man vill och med en bitrate man vill ha.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nä, dom verkar lägga in ca 50 album om dagen... Att konvertera 50 album till några olika format och bitrates på en dag klarar en helt vanlig persondator av med enkelhet.
Youtube rättfärdigar som jag förstått det upphovsrättskyddat materiel på deras servrar med att det är deras användare och inte dem själva som lagt dit det. EDIT: typo |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|