FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har tidigare "spytt lite galla" här över Proinet. Vi har varit med om den där hemska resan, men vi trodde på Kjette och bestämde oss för att vänta. Det skrivs mycket här om att man kan väl lika gärna flytta när det blir problem. Helt rätt! Om det inte vore för att vissa funktioner och vissa special-lösningar låter sig definitvt inte göras på alla standard-hotellen. Vi har ratat både one.com, Loopia och en massa andra på grund av att vissa saker vi behöver inte finns där. Men det finns hos Proinet.
Strax före flytten och under flytten var det värre än någonsin, det som påstods bli en smidig automatiserad process blev ett totalt elände med flera dagars nertid för många. Tråkigt Tråkigt. Men nu över till det positiva! Sedan flytten funkar det klockrent! Snabbt, stabilt, smidigt. Och det bästa av allt, supporten har för oss mött upp till vad de lovar. Mitt under flyttprocessen saknades en funktion i C-panel, (vi hade alltså flyttats, men många kvar) man misstänker ju att under den hektiska tiden är det döfött att få ett svar; Inte då. Kjette svarar glatt. 30 sek senare är det fixat. Vet att många tycker att det hade varit bättre att flytta konton än att hjälpa de som blivit flyttade, men för oss var det viktigt. Natten mellan 12-13 okt provkörde vi vår "nya" site, för att ev. lansera om allt funkade. Vi upptäckte vid tvåtiden ett kommunikationsfel mot en av våra betal-partners. En funktion i curl saknas. Ett pling på live-supporten, 30 sek senare var det fixat! Vi börjar känna igen det Proinet vi började hos! Vi är nu supernöjda! Och sänder en eloge till alla de som kämpat för att komma hit. De har fått så mycket skit under den här resan, så de kan gott få lite beröm också när det funkar bra! Och, nej! Vi är inte heller med i något affiliate-program, vi får inget betalt för att skriva det här. Jag råkar bara vara en person som tycker att man kan få en andra chans. Helt enkelt! Göran |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Våra konton blev tyvärr aldrig överflyttade till den nya servern, trots att vi sade till i god tid. Därför kände vi oss tvungna att säga upp kontot.
Kul att det verkar gå bra för de flesta, dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Innan flytten var allt ett helvete där mina webbplatser låg nere mer än de var uppe. Men efter flytten så har allt funkat perfekt. Tack Kjette!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
är det någon som fått "kompensation" som utlovat? Servern fungerar fortfarande stabilt för mig, men lovat är lovat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är julafton idag :P så känns lite så där att börja diskutera en sådan sak denna dagen är lite fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hehe, patrikweb har en poäng där
![]() Damn, nu börjar man bli trött på julgodis och annat grejs, ni oxå eller? Fick iaf lite WN-abstinens så här på kvällstimmarna... WN är galet bra helt enkelt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har bara haft proinet i 1-2 månader, men är väldigt nöjd, har i princip inte haft någon downtime än så länge, och när det väl hände så blev det fixat på någon minut. Bra jobbat Kjette o co!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Såg den nyss. Helt jävla underbar kommentar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
proinet kan va bland de sämsta supporten och servicen jag någonsin vart med om.. Mail som inte besvaras på ett par veckor sen besvaras dem med "ooops det hamnade i vårat superbra spamfilter, blablabla".. Deras telefon ringde jag till en gång jag behövde hjälp men han som svarade verkade knappt veta vad proinet var, alternativt var han inte på humör för att snacka.. Maila istället sa han.. Vad är då vitsen med telefonsupport? Deras onlinechat är mycket smidig och bra.... om dem nu skulle va online någongång....
Nej skärpning om jag inte ska häva mina köp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Som sagt via gmailen blev de svar på ett par minuter, sån service och support är guld värt! Än en gång tar tillbaka det jag sagt och tackar för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|