FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej kära wn:are!
Jag undrar om det finns någon bra och pålitlig sida på internet där man kan betala en räkning via kreditkortet till ett speciellt bank/post/plusgiro nr? Och då menar jag inte bankernas internetbanker utan en vanlig tjänst där du skriver in ditt kortnr och sen vilket bankgiro du vill betala in pengarna på. En sån tjänst skulle nästan vara guld värd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför skulle den vara mer farlig än att betala med kort via sin internetbank eller på t.ex. loopias hemsida med kortet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
men kan du inte betala din loopia räkningen med ett stulet kreditkort då med eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag och en bekant satt och diskuterade nåt liknande över en lunch för något år sedan men planerna lades på is. Tanken var att räkningar enkelt skulle kunna betalas med kreditkort t ex, domän vi hade i tankarna för det var kreditbetalning.se.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Du skulle tex kunna betala en av killarna utanför systembolaget att öppna ett konto och ge till dig, Sedan betalar du in pengar till detta konto med stula kreditkort och åker på semester till thailand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, men skulle du inte då kunna betala samma kille utanför glasbanken för att starta sin egna "luupia" och sälja snordyra webbhotell, som du köper för dina stula kreditkort och pengarna trillar still in till dig själv - fast vi jobbar nog Sydamerika den här gången istället... !?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Och vad ska man med 10000 snordyra loopiakonton till?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|