Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IP Telefoni

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-15, 00:16 #11
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Har sedan länge haft UPC som nu blivit uppköpta av just Comhem.
Har själv haft med UPC / Nuvarande Comhem att göra sedan övergången och den har varit allt annat än smärtfri.

Har själv Digital tv och bredband 24/8 Mbit men vad det gäller mina erfarenheter av comhems telefoni så är det bara problem.
Har en uppsjö från när jag hade enskild firma av kunder som haft tv & bredand men även tagit comhems telefoni.

Det kan vara ex.
Enorma problem som helt ny kund att få bredbandet och telefon att fungera och det kan ta veckor att få i ordning på det.
Brorsonen har nyss flyttat till egen lägenhet och beställde Combo alltså tv bredband och telefoni, Detta beställdes i början på Nov och fortfarande efter mängder med samtal samt tekniker på plats så är det inte löst.
Ny vända med tekniker nästa fredag, Lovade dock att inte lämna kunden innan allt fungerade men det får vi se hur det blir med det.

Är du gammal kund och har haft digitaltv och bredband men beställer även tele så börjar problemen direkt.

Att portera nummer till Comhem är inte heller något som sker över en dag, Nej här pratar vi veckor av väntande.
Allt detta har den ena bekanta efter den andra och även dem gamla datakunderna som dagligen ringer för att be om hjälp från allt med inkopplingar till att ombesörja diskutionerna med support och kundtjänst på Comhem.

Comhems support är bedrövlig med tanke på att det kan vara 38 i supporten för bredband och 24 i kö vilket ändå tar i dagsläget 1 timme och 20 min i genomsnitt.
Har ringt dem och tillbringat enorma timmar i väntan de senaste veckorna.

Orsak / förklaring till detta från Comhem är:
Uppköpet av Upc och deras 243,000 kunder ska samköras och tekniken de båda företagen haft skiljer sig markant på vissa områden vilket ställer till stora problem när dessa ska "kopplas ihop"

Själv håller jag mig med.
Digital tv och bredband som sagt från Comhem.
Vanlig klassisk telefon hemma från Telia.
Ip telefon (Rix telecom) sedan 2005-03 (Mycket bra telefoni) har inte alls upplevt dessa problem man läst andra ha.
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 02:16 #12
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 207
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 207
Jag körde IP telefoni av comhem ett tag i haninge (3mil söder om sthlm) och var inte helt nöjd. Tjänsten låg nere åtminstonde 2 gånger i månaden och kvaliten var märkbart sämre än vanlig telefoni. Släng in dåligt bredband, problem med det mesta och en support som inte borde få kallas support så kan jag inte göra annat än att råda dig att hålla dig borta.

Edit: Stavfel pga trötthet.
bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 07:57 #13
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Har haft Com Hems telefoni i snart 1 år och vill bort.

Har flera gånger pratat med släkt o vänner:

(Släkt): Vad hittade ni på igår kväll då?
(Jag): Öhm, vi satt hemma o kollade TV.
(Släkt): Jag försökte ringa er flera gånger under kvällen, det gick fram en massa signaler utan att någon svarade.
(Jag): Här har inte ringt en enda signal.

Sådär är det hela tiden!

Deras support är ett skämt.

Det måste vunnit nåt pris i kategorin "Värsta behandlingen av nya kunder", om man ens får lov att ställa sig i telefonkö så är det ofta kötider på 30-40 min.
Om man däremot väljer att "man vill bli kund hos com hem" så svarar en jättetrevlig kundtjänst inom nån minut.
Så fort de fått in en i systemet struntar de blankt i en, det enda de verkar bry sig om är att man betalar fakturan

När man kommer fram och redan är rätt trött händer följande.
Först får man tjafsa med nån telefonist i x antal minuter innan dom håller med om att man överhuvudtaget har fel på tjänsten.
Sedan blir man kopplad till nån kundtjänstchef som man får dra hela valsen för igen. Denne kopplar en sen vidare till en tekniker som man får dra hela historien för en tredje gång.

Alternativet är att de inte säger att de har något fel alls, att de konstaterar att de har fel men inte kan säga vad det är eller någon ungefärlig tid när det beräknas vara klart.
Min favorit är när det ber en gå in på deras hemsida för att få svar på "över tusen frågor", särskilt kul att höra när man har fel på uppkopplingen.

Så kortfattat, NEJ.

INTE välja Com Hem.
Amos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 10:03 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
comhem har ju inte ens riktig koll på sin ursprungliga tjänst (kabeltv).
comhem och UPC är några av de mest underliga internetleverantörer jag stött på med udda begränsningar och konstiga störningar.

Enda anledningen att ha fast telefoni är ju att man vet att den alltid fungerar - eller för att man behöver köra ADSL eller liknande. Annars är det billigare att ha en mobiltelefon att ringa med.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 10:14 #15
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
PeterHAs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
Variför inte ringa med Skype, har alltid fungerat bra för mig.
PeterHA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 10:23 #16
Sanisa Sanisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 30
Sanisa Sanisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 30
Vi använder oss av RixPort80 och kan inte säga annant än att vi är nöjda.
Enkelt att styra telnr till mobilen eller röstbrevlåda via deras adminpanel om man nu vill det.

// Jonas
Sanisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 10:32 #17
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Sanisa@Dec 15 2006, 11:23
Vi använder oss av RixPort80 och kan inte säga annant än att vi är nöjda.
Vi provade det för ett eller två år sedan men sade upp samma dag som det blev aktiverat. Tyvärr minns jag inte vad det var som inte fungerade.

I det fallet fungerade DigiSip bäst för våra behov.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 11:35 #18
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Läste i aftonbladet eller expressen i gårt om comhems problem, försökte söka efter artikeln men jag hittade denna artikel från SR istället.

Sveriges Radio
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 12:45 #19
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Okej !

Tror budskapet är ganska klart
Blir rixport80. Kan dock tycka att det är ritkigt dyrt att ringa till mobiltelefon från dom.
Blir nästan billigare att ringa från en mobiltelefon -> mobiltelefon.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-15, 13:17 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Klart det är billigare att ringa från mobil. De flesta erbjuder fastprisavtal...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017