Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telia stadsnät i Malmö öppet för avlyssning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-09, 19:57 #11
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Ytterligare update:

Telias talesman skulle tydligen ha uttryckt sig till journalister, citat "Vi jobbar på att få kontakt med Dan". Har de hört talas om en telefonkatalog? Hitta.se? Eniro? Så jävla svårt är det inte, jag är den enda i världen med mitt namn och har aldrig försökt dölja mitt nummer. Andra verkar inte ha något problem eftersom jag mottog 176 samtal under fredagen.

Men i alla fall så ringde de äntligen för en stund sedan och ifrågasätter mina påståenden om att nätet fortfarande inte är åtgärdat. Eloge till Telia, de fick fatt i mig! För telefoner det är komplicerade saker tydligen.

Under den senaste timmen/timmarna har http-trafik och liknande avstannat helt vilket är enormt bra. Men det var ju åtgärdat sedan 19 timmar tillbaks enligt Telias eget utsago?

Så vad är problemet nu då? Jo att jag fortfarande mottar så kallad ARP-paket i mängder tillhörande varken mig eller mitt subnät för den delen. Även lite annat skräp droppar in med jämna mellanrum. I stort sett ingen intressant data alls men varför får jag detta, nätet är ju felfritt enligt Telia själva? Problemet är ju klarskrivet?

Jo hör och häpna på vad den vågade Teliateknikern säger till mig, "Inget är svart eller vitt i denna bransch det vet både du och jag". En DDoS-attack arrangerad av sin egen ISP ser jag inte som någon gråzon, det är mer svart än den svenska vinternatten.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-09, 23:27 #12
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Att du ser ARP-trafik kan, beroende på hur nätet ser ut mer exakt, mycket väl vara fullt normalt (så är det t.ex. i Comhems nät). Subnätstilldelning behöver ej heller ha något att göra med vilka ARP-frågor man ser.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017