FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej grabbar
![]() Någon som vet vilket filter man använder för sådana bilder, Photoshop? ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www. experts-exchange.com/Web/Graphics/Photoshop/Q_20601374.html
De har en tutorial men behöver registrera dig för att ta del av den tror jag. Jag har ingen aning om den är bra. mvh Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Scrolla längre ner på sidan, så hittar du vad du söker utan att behöva registrera dig! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack grabbar! Uppskattar hjälpen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är ett annat sätt:
Skapa en kopia av lagret med bilden. Markera den undre lagret Välj: filter > Artistic > Cutout Ställ in vad du tycker är bäst. Markera det övre lagret Se till att du har svart som förgrundsfärg och vit som bakgrundsfärg Välj: Filter > Sketch > PhotoCopy Ställ så att du får en lagom tjock och lagom detaljrik outline. Sätt lagret till Multiply. Nu kan du ta penseln med vit färg och ta bort de gråa fläckarna på de ljusa ytorna. Du kan även justera färgerna genom att lägga till justeringslager: Curves och göra en en S-kurva. Det finns andra justeringar man kan göra men de tänker jag inte gå in på nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
De där bilderna är inte gjorda med något filter, de är ritade för hand. Visst kan man försöka efterlikna effekten med hjälp av olika filter i Photoshop, men resultatet kommer aldrig att bli särskilt bra
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|