FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu ska jag implementera PayPal i en sajt som ett alternativt betalningssätt. Det är första gången för mig med PayPal.
Är det något specifikt jag ska tänka på? Har ni några visdomsord som kan vara till nytta? Skulle vara jättetacksam för lite input innan jag sätter igång med det under dagen... thanx in advance! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lycka till.
Närå, men de e väl nice, synd bara att API:t inte fungerar med SEK och i sverige.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fungerar det inte med SEK??? Det ska det väl göra sen en tid tillbaka??!?!?
Annars kan jag bara säga ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man får verkligen hoppas att de står för vad de skriver på sin sida:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p...c_intro-outside EDIT: Att deras API inte är på svenska kan man acceptera (dock inte optimalt), men att de kör med SEK är toppen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har folk inga tips eller råd? Eller har ni fått tunghäfta?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon webbutik i Sverige som använder Paypal som betalningssätt? Finns det verkligen kunder som inte är vana vid att köpa från ebay som betalar med Paypal? Bara undrar, för visst vore det smidigt att använda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen kan API:t bara hantera USD. Två oerhört dåliga saker alltså, hur svårt kan det vara att tillåta andra valutor och länder egentligen? Dom gör ju det redan (som du säger) i deras andra tjänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, det är verkligen uselt av dem... kan inte vara så mycket som ska till i utvecklingstid för dem att kombinera de olika valutorna till respektive tjänst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder PayPal poå min engelska sida och det fungerar bara fint. Har inte provat på svenska än, men det ska nog gå fint det också
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|