FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har förståt att om man vill sökmotorsoptimera sin sida för engelska så har man en fördel om sidan hostas utomlands, t.ex i USA. Om det nu stämmer men jag har en dedikerad server här i Sverige som jag inte vill släppa eller byta ut. Kan man på något sätt "lura" google att tro att servern hostas på någon annan IP-adress. Jag antar att google kör en WHOIS på IP adresser för att lokalisera var sidan hostas. Jag funderar t.ex. om man kan göra en "masked redirect" eller något liknande på IP nivå ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du bör ju kunna köra forwarding från en server i USA - men det känns inte som en bra lösning.
Jag förmodar att Google går på var "ägaren" av ipadressen är registrerad. Det är möjligt att det finns något amerikanskt bolag som har ett nät i Sverige som Google anser vara amerikanskt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Attans, läste fel. Du skrev ägaren av IP adressen. Jag läste fel och pratade om ägaren av domännamnet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Normalt så läser den av whois databasen över IP, där det finns ett fält för vilket land.
Teknisk sätt så skulle man kunna göra en fullösning och skapat ett inetnum för /32 endast med ett annat "country" Normalt brukar man vara öppen för olika lösningar fast skulle inte sett snyggt ut samt skulle bryta mot lite policy för IP adresser. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|